امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

اعتراضات دیماه؛ مهین‌تاج احمدپور جهت گذراندن حبس به زندان نشتارود تنکابن منتقل شد

مهین‌تاج احمدپور از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه سال گذشته که پیشتر توسط دادگاه انقلاب تنکابن و شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان تنکابن به اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” مجموعا به ده ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان نشتارود تنکابن منتقل شد…/

*****

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهین‌تاج احمدپور از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه سال گذشته در شهرستان تنکابن که پیشتر توسط دادگاه‌های کیفری و انقلاب این شهر به اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۹۷ پس از مراجعه به دادگستری تنکابن جهت پیگیری وضعیت پرونده‌اش بازداشت و جهت تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری راهی زندان نشتارود تنکابن شد.

مهین‌تاج احمدپور شهروند ۴۶ ساله اهل تنکابن پیش از این به شغل دستفروشی مشغول بوده و در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه سال گذشته در شهر تنکابن همراه با ۱۴ تن دیگر بازداشت شد.

هشت تن از این افراد طی هفته گذشته توسط دادگاه انقلاب این شهر طی حکمی که به صورت گروهی صادر شد، مجموعا به تحمل ۲۸ ماه و نیم حبس محکوم شدند. پیش‌تر نیز شش تن از این افراد در بخش دیگری از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو تنکابن به ریاست قاضی ابراهیمی، جمعا به ۲۴ ماه حبس محکوم شده بودند.
خانم احمدپور در تاربخ ۱۲ اردیبشهت ماه توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو تنکابن به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در تاریخ ۲۰ مردادماه توسط دادگاه انقلاب تنکابن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه درباره اتهام خانم احمدپور به گزارش مراجع انتظامی، تصاویر و بازبینی فیلم تجمعات اعتراضی در شهر تنکابن استناد کرده است.

پیش‌تر ۵ تن از بازداشت شدگان با تودیع وثیقه و یک تن نیز با قرار کفالت تا زمان پایان دادرسی آزاد شده‌اند. ۲ تن دیگر از این شهروندان به دلیل عجز از تودیع وثیقه همچنان در زندان به سر می‌بردند.

لازم به اشاره است از وضعیت اجرای حکم ۷ نفر دیگر تاکنون اطلاعی در دست نیست.
پیش‌تر یک منبع نزدیک به بازداشت شدگان تنکابن به گزارشگر هرانا گفته بود: “افراد بازداشت شده حین دستگیری و بازجویی به شدت مورد آزار و بدرفتاری جسمی و روانی قرار گرفته‌اند”.

در اعتراضات اخیر که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی‌ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

آغاز اعتراضات در شهر مشهد در تاریخ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود، اما ناآرامی‌ها به سرعت به شهرهای دیگر تسری یافت. نیروهای امنیتی با خشونت کشنده روزافزون به این اعتراضات پاسخ داده‌اند.

۲۵ مرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی