امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

فاطمه راکعی: در سطوح بالای شهرداری به زنان مانند اقلیت‌های قومی و مذهبی نگاه می‌کنند

فاطمه راکعی، مشاور شهردار تهران در امور زنان، از نگاه‌هایی که به حوزه زنان در شهرداری تهران وجود دارد، انتقاد کرده و گفته: «برخی زنان را به عنوان یک گروه اجتماعی تعریف می‌کنند و نگاهشان به آنها مانند اقلیت‌های قومی، مذهبی و معلولین است. این نگاه در جلسات سطوح بالا و شهرداری تهران دیده می‌شود. این در حالی است که زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.»او گفته در آینده درباره ماجرای رقص دختربچه‌ها در مراسم برج میلاد در سال گذشته حرف‌هایی را مطرح خواهد کرد…/

*****

فاطمه راکعی، مشاور شهردار در امور زنان، صبح امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوال ایلنا که «این بخش از شهرداری تهران پس از یک سال چه عملکردی در راستای شرایط زنان در شهر تهران انجام داده و چرا هیچ گزارشی از شرایط زنان در مناطق مختلف تهران در دست نیست؟»،گفت: «به علت تلاطم‌هایی پس از ماجرای برج میلاد تغییرات شگفت‌ناک و عجولانه‌ای که در حوزه زنان به عنوان چابک‌سازی انجام شد و بدون حضور من این تصمیم‌گیری انجام شد اما ما تمام تلاش خود را کردیم که از حد سیاست‌گذاری صفر وارد حوزه اجرایی شویم.»

او گفته: «مهم‌ترین اقدامی که عملیاتی شده است، ایجاد اعمال نگاه جنسیتی در برنامه توسعه سوم شهرداری تهران بود. در این برنامه هیچ ردپایی از نگاه جنسیتی وجود نداشت و ما تلاش کردیم این نگاه‌ها را در برنامه ایجاد کنیم.»

به گفته راکعی، برخی عنوان می‌کنند نیازی به وجود مشاور امور زنان در شهرداری تهران نیست و برخی قصد دارند به نقش مدیریتی زنان در شهرداری لطمه بزنند و به اسم چابک‌سازی، زنان را حذف کنند و بخشی از پست‌های زیرمجموعه این بخش فریز شده است.

او گفته: «من به طور مفصل در مورد ماجرای مراسم آقای نجفی صحبت خواهم کرد.»

۱۵ اسفند سال گذشته در برج میلاد، به مناسبت تولد فاطمه زهرا که در تقویم ایرانی «روز زن» نامیده شده همایش بانوان شاغل شهرداری تهران برگزار شد. در این همایش محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران و تعدادی از معاونان و مشاوران او از جمله فاطمه راکعی مشاور شهردار در امور زنان حضور داشتند.

در بخشی از این همایش، چند دختر هنرمند ایرانی روی سن رفتند و رقصیدند. رقص شادی‌آفرین این هنرمندان، در شبکه‌های اجتماعی اصول‌گرایان زمینه‌ای برای پرونده‌سازی را فراهم آورد.

حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نوشته بود که این مراسم هیچ نسبتی با فاطمه زهرا ندارد و در شأن مقام زن نیست.

به نقل از زمانه / ۱۲ شهریور ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی