امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

شش تن از بازداشت شدگان تجمع اخیر معلمان به حبس و شلاق محکوم شدند

شش تن از بازداشت شدگان تجمع ۲۰ اردیبهشت معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران که با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شده بودند، توسط شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” و “تمرد نسبت به مامورین حین انجام وظیفه” هر یک به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تجمع معلمان و بازنشستگان در ۲۰ اردیبهشت سال جاری در مقابل سازمان برنامه و بودجه که برای طرح مطالبات و افزایش حقوق دستمزد بالاتر از خط فقر و مقابله با خصوصی سازی آموزش کشور، تجمع کرده بودند و مورد یورش پلیس قرار گرفتند. چند تن مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و هشت نفر دستگیر شده و پس از چند روز بازداشت در پلیس امنیت خیابان وزراء، و پایگاه هفتم پلیس آگاهی با دستبند و پابند به زندان اوین منتقل و به قید کفالت آزاد شده بودند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات شش تن از این افراد در روز ۱۴ شهریور در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت کارکنان دولت تشکیل شد.  بر اساس حکم صادره مورخ ۲۴ شهریورماه هر یک از متهمان به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

هویت این افراد “عالیه اقدام‌دوست، عضو اتحادیه بازنشستگان”، “رسول بداقی، بازرس سابق کانون صنفی معلمان تهران”، “اسماعیل گرامی”، “جواد ذوالنوری”، “حسین غلامی” و”محمد عابدی” توسطهرانا احراز شده است.

“اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی” و “تمرد نسبت به مامورین حین انجام وظیفه” اتهاماتی است که در حکم صادره علیه این افراد مطرح شده است.

در متن حکم صادره در مورد اتهام تمرد در برابر مأمورین آمده است که صرفنظر از انکار متهمین، آنها فقط بلحاظ ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و حضور در تجمع محکوم شده اند.

محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، دیگر متهم این پرونده است که در تاریخ یکم مردادماه سال جاری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده به ۱۰ سال و شش ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد. وی اکنون در بند ۴ زندان اوین نگهداری می‌شود.

گفتنی است که قاضی دادگاه تعهد متهمان مبنی بر عدم حضور در هرگونه تجمع در آینده را شرط آزادی دانسته است، با این حال این افراد این شرط را رد کرده و بر قانونی بودن تجمعات و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز تاکید کردند.

لازم به یادآوری است، در ابتدا برای این افراد قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر شد که پس از عدم پذیرش وثیقه توسط ایشان همگی به زندان اوین منتقل شدند و نهایتا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه با تودیع قرار کفالت از زندان اوین آزاد شدند.

۲ مهر ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی