امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

تحصن معلمان در شهرهای مختلف ایران

روز یکشنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر)معلمان ایران در شهرهای مختلف کشور در کلاس‌های درس حاضر نشده و تحصن کرده‌اند. آنان در حرکت صنفی خود به گرانی و تورم و نیز زندانی بودن گروهی از معلمان اعتراض دارند. این تحصن توسط تشکل‌های معلمان سازماندهی شده و ادامه دارد.

 

 

 

***

 
 
 

روز یکشنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) معلمان در شهرهای مختلف ایران، از جمله تهران، مشهد، تبریز، شیراز، همدان، اصفهان، سمیرم، مریوان، کرمانشاه، ایلام و یاسوج، در کلاس‌های درس حاضر نشدند و دست به تحصن زدند.

معلمان ایرانی تصاویر تحصن‌های صنفی خود را در کانال تلگرامی “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” و در توییتر با هشتگ “تحصن سراسری معلمان” به اشتراک گذاشتند.

در بسیاری از تصاویری که در کانال تلگرامی “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” به اشتراک گذشته شده نشان داده شده که معلمان دست از کار کشیده‌اند و در سالن مدارس یا دفتر مدیر تجمع کرده‌اند. معلمان با دست نوشته‌هایی که در دست دارند، خواسته‌های خود را طرح کرده‌اند.

“ما مدارس امن و استاندارد می‌خواهیم”، “آزادی رفیق‌هایمان را هر روز مطالبه می‌کنیم”، “افزایش حقوق مناسب با تورم” و “آموزش به زبان مادری” از جمله درخواست‌هایی هستند که معلمان ایرانی مطرح کرده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۱۸ مهر منتشر کرده بود از معلمان و فرهنگیان خواسته بود که در اعتراض به گرانی و تورم در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۲ و ۲۳ مهر تحصن کنند.

این شورا با صدور بیانیه‌ای فرهنگیان کشور را فراخواند در دفتر مدارس تحصن و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کنند و برای دانش‌آموزان دلایل تحصن خود را توضیح دهند.

معلمان می‌گویند دولت توجهی به خواست آنان نمی‌کند (تصویری از اعتراض سراسری معلمان در ۲۰ اردیبهشت) معلمان می‌گویند دولت توجهی به خواست آنان نمی‌کند (تصویری از اعتراض سراسری معلمان در ۲۰ اردیبهشت)

در بخشی از بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آمده است: «سالهاست فرهنگیان بازنشسته و شاغل به خاطر پایین بودن حقوق و دستمزد در رنج‌اند و نسبت به کاهش بودجه و سرانه‌ی ناچیز مدارس معترض‌اند و برای نشان دادن این درد و رنج، مدام در حال کنشگری تعاملی و اعتراضی هستند.»

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: «نهادهای امنیتی و قوه قضائیه به جای برخورد با دزدان و فاسدان جامعه، معلمان مطالبه‌گر و عدالتخواه را تهدید، تبعید، انفصال، اخراج و زندانی کرده است.»

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گفته شده که این شورا “به نمایندگی از سوی بخش عظیمی از نیروهای کار بخش آموزشی تمام مسیرها را برای تغییرات این شرایط اسفناک پیموده است. معلمان بارها از روش‌های مختلف نظیر ملاقات با مسئولین، نامه‌نگاری، صدور بیانیه، راه‌اندازی کمپین و تجمعات صنفی خواسته‌های خود را بیان نموده اما حاکمیت و دولت گامی مثبت برای حل معضلات برنداشته است”.

طبق بیانیه این شورا تحصن صنفی معلمان ایرانی روز دوشنبه ۲۳ مهر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

دویچه وله ۲۳ مهر ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی