امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ما بی شمار و تقسیم ناپذیریم!

در تظاهرات روز شنبه  ۱۳ اکتبر پرچم های زرینی برافراشته بودند که سمبل همبستگی کلیه ی انسان ها فارغ از جنس، جنسیت، گرایش جنسی، ملیت، سن، مذهب، زبان و نژاد بود. این سمبل نشان از آن داشت که انسان ها از هم جدایی ناپذیر اند و سرنوشت و شرایط زندگی همه ی آنها بهم پیوسته و متاثر از هم هستند

 

 

 

***

 

 

 

روز شنبه، ۱۳ اکتبر بیشتر از ۲۴۰ هزار نفر زن، مرد، جوان، پیر، کودک، آلمانی، غیر آلمانی، مذهبی، غیر مذهبی، دگرجنسگرا، دگرباش، سازمان های مردم نهاد، تشکلات فمینیستی، احزاب مختلف سیاسی، دوستداران محیط زیست و اتحادیه های کارگری برای رویکرد مدارا و سر زمینی آزاد و دمکراتیک و نیز برای داشتن امنیت و زندگی همه انسان ها به خیابان آمدند.

این موج کثرت گرا و دریای عظیمی از انسان ها که حضور زنان، جوانان و اقلیت های جنسی در آن پررنگ بود، یکپارچه و متحد در طول چهار تا پنج کیلومتر راهپیمایی از میدان «Alexander» تا میدان «Grosse  Stern» یک «نه» تمام عیار و شایسته به راسیسم در حال رشد در کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپا گفتند.

نژاد پرستی از ابزار کار سلطه ی جهانی سود و سرمایه بوده و هدف آن ایجاد اختلاف و تنفرِ بین ملت ها و نژادهای مختلف و به نحوی رقابت بین آنها در بازار کار است. راسیسم از عناصر مهم تشکیل دهنده نئولیبرالیسم است و برای حفظ و سیادت آن پرورده می شود. این موضوع را تظاهرکنندگان با پلا کاردهای همراه خود طرح می کردند که حافظان سرمایه جهانی مایه ی اختلاف مردم با یکدیگر هستند. بنابراین تصادفی نیست که رشد نژاد پرستی با خدمات رفاهی و اجتماعی کشورها هم نسبت عکس پیدا می کند. همچنین هم سو با راسیسم، جنگ ها برافروخته و یا شعله ورتر می شوند تا که بازار فروش و تولید تجهیزات جنگی سرمایه پر رونق بماند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که حکومت آلمان در سال جاری سه برابرِ سال گذشته پناهجویان را بازگشت داده است، پناهجویانی که از جنگهای کشورهای امپریالیستی و شرایط غیر انسانی و نابرابر مورد حمایت آنها گریخته اند.

از طرف دیگر این تظاهرات درامتداد مقابله با مسائل شهر کمنیتس و رشد راست گرایی درآنجا و دیگر نقاط آلمان انجام می گرفت.

در تظاهرات روز شنبه  ۱۳ اکتبر پرچم های زرینی برافراشته بودند که سمبل همبستگی کلیه ی انسان ها فارغ از جنس، جنسیت، گرایش جنسی، ملیت، سن، زبات، رنگ پوست،مذهب و نژاد بود. این سمبل نشان از آن داشت که انسان ها از هم جدایی ناپذیر اند و سرنوشت و شرایط زندگی همه ی آنها بهم پیوسته و متاثر از هم هستند.

به عبارت دیگر شرکت کنندگان با حضور کم نظیرِ کمی و کیفی و با اتحاد زرین خود به نژادپرستان و متحدان نانوشته ی آنها مثل استثمارگران، قدرت مداران، مرد سالاران، جنگ طلبان، مستبدان و ناقضان حقوق بشر هشداری محکم و جدی دادند که راسیسم راه به جلو دارند و از سوی “جهانی دیگر” به عقب رانده می شود.

آذین – ۳۰ مهر ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی