امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

فراخوان تحصن سراسری معلمان و فرهنگیان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، “به دلیل بی‌توجهی مسئولان به مطالبات فرهنگیان و اعتراضات مدنی آن‌ها، مخصوصا تحصن گسترده‌ی مهرماه”، به تمام فرهنگیان ایران مجدد فراخوان می‌دهد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس‌ها خودداری نمایند و در دفتر مدارس تحصن کنند…

*****

معلمان عزیز
دانش آموزان و والدین گرامی
مردم شریف ایران
همان طور که همگان می دانند نظام آموزشی ایران با بحران ها و معضلات جدی روبرو است و مسئولان در قوای سه گانه اراده و تمایلی به حل مشکلات ندارند و گرنه در قبال خواسته های معلمان خود را به ندیدن و نشنیدن نمی زدند. بارها دیدار و گفتگو، نامه نگاری و طومارنویسی، تجمع و اینک تحصن، اما دریغ از یک واکنش مثبت از سوی دولتیان و مجلس نشینان!
دولتیان نه تنها به مطالبات بی توجه هستند بلکه فراتر از آن در حال اجرایی نمودن طرح ضدآموزشی و ضدمعلمی موسوم به طرح معلم تمام وقت هستند، طرحی که قرار است بیشتر از گذشته معلمان را با دستمزد و حقوق پایین استثمار نماید. نهادهای امنیتی و حراست ها نیز همچنان بر مدار گذشته خط پرونده سازی و سرکوب فعالان را ادامه می دهند. بطوری که از تهدید و ارعاب پا را فراتر گذاشته و به فعالان صنفی اتهام اخلاقی و روانی می زنند.
برخی مجلسیان نیز، آشکارا، نارضایتی واعتراضات معلمان در قالب تحصن را منکر و برخی دیگر نیز با الفاظ زشت، رکیک و توهین آمیز با معلمان معترض برخورد می کنند. بجز عده ای اندک، وضعیت سایر نمایندگان نیز بهتر از این نیست.
در چنین شرایطی است که معلمان بر اساس حقوق شهروندی و امتیازات قانونی برای تحقق مطالبات خود مجبور به اعتراض و تحصن می شوند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به دلیل بی توجهی مسئولان به مطالبات فرهنگیان و اعتراضات مدنی آنها، مخصوصا تحصن گسترده ی مهرماه، به تمام فرهنگیان ایران مجدد فراخوان می دهد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ آبان ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس ها خودداری نمایند و در دفتر مدارس تحصن کنند.
شورای هماهنگی ضمن سپاس از تمام فرهنگیان که متحدانه در تحصن مهرماه حضور داشتند از آنان می خواهد در فضای مجازی برای تبلیغ تحصن استفاده کرده و از فرصت زنگ تفریح در روزهای منتهی به تحصن برای گفتگو با همکاران و دعوت به تحصن استفاده نمایند.
شورا از آن دسته از فرهنگیان که بنا بر هر دلیل در تحصن مهرماه شرکت نکردند درخواست می کند متحدانه به صفوف متحصنین بپیوندند. بر ترس و دو دلی غلبه نمایند و از تهدیدات نهراسند که قدرت ما در گروِ اتحاد ماست و تمام این کنش ها مطابق با موازین قانون اساسی کشور است.
شورای هماهنگی خطاب به دانش آموزان و والدین عزیز اعلام می کند هدف از تحصن آن است که حاکمان مجبور شوند به وظایف خود طبق قانون اساسی در قبال دانش آموزان و تامین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه عمل نمایند و بیش از این معیشت و منزلت معلم را مورد هجمه قرار ندهند.

شورای هماهنگی خطاب به دولت و مجلس و قوه قضاییه اعلام می کند نهادها و دستگاههای زیر مجموعه شما بهتر از هر کس می دانند مطابق اصل ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی، تشکل های صنفی و شورای هماهنگی قانونی و دارای مجوز اند و اعتراض حق معلمان است. اگر امروز رسانه های برون مرزی صدای معلمان را منعکس می کنند ربطی به تشکل ها ندارد چرا که شما صدای ما را خفه می کنید. صدا و سیما بعنوان رسانه به اصطلاح ملی برای ترویج و تبلیغ برنامه های ضدآموزشی در اختیار و اجاره ی مافیای آموزشی و کنکور است و هرگز توجهی به خواست و مطالبات معلمان ندارد و هر وقت هم خبری را بازتاب داده یا برای پرتوقع جلوه دادن معلمان بوده یا به دنبال تسویه حساب سیاسی با جناح مقابل بوده است.
با وجود این ما تنها به کانال اطلاع رسانی رسمی شورا و حمایت فرهنگیان و مردم پشت گرم هستیم و از تمام جریانات سیاسی داخل و خارج مستقل عمل می کنیم. پس بار دیگر از این طریق از همه ی مسئولان می خواهیم، مسئولیت خود در قبال معلمان و مردم را به درستی انجام داده و تشکل های صنفی معلمان را به رسمیت بشناسند و با در اختیار گذاشتن تریبون و ایجاد تعامل با آنها خواسته های شان را برآورده سازند.

شورای هماهنگی در این راستا اهداف تحصن آبان ماه را به شرح زیر اعلام می دارد:
۱. تامین و تضمین بودجه عادلانه برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش رایگان
۲. اجرای فاز دوم رتبه بندی
۳. توقف طرح معلم تمام وقت
۴. توقف روند پرونده سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان دربند.
بدیهی است ما از هر گام مثبت استقبال می کنیم و چون به این پاسخ تکراری مسئولان که همواره می گویند “مطالبات بار مالی دارد” عادت داریم به شما پیشنهاد می کنیم برای نشان دادن حسن نیت معلمان زندانی را آزاد کنید و روند پرونده سازی برای فعالان را متوقف کنید.
ما باور داریم تمام مطالبات فرهنگیان قابل تحقق و قانونی است پس اعلام می کنیم در صورت ادامه روند فعلی، اعتراضات در ماههای آینده به هر طریق ممکن ادامه می یابد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۷ آبان ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی