امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

تیم ملی والیبال زنان ایران ۷۹ پله در رده‌بندی جهانی صعود کرد

فدراسیون بین‌المللی والیبال رده‌بندی جدید بهترین تیم‌های والیبال زنان جهان را منتشر کرد. تیم ملی والیبال زنان ایران در فهرست جدید ده‌ها پله صعود کرده است. بر اساس این فهرست که شنبه ۲۶ آبان /۱۷ نوامبر منتشر شد،‌ تیم ملی والیبال زنان ایران با ۱۰ امتیاز مشترکاً‌ در کنار تیم‌های فرانسه، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گواتمالا، جزایر فیجی و اسلوونی در رده ۳۹ قرار گرفت…/

******

بنا به گزارش سایت زمانه فدراسیون بین‌المللی والیبال رده‌بندی جدید بهترین تیم‌های والیبال زنان جهان را منتشر کرد. تیم ملی والیبال زنان ایران در فهرست جدید ده‌ها پله صعود کرده است.

بر اساس این فهرست که شنبه ۲۶ آبان /۱۷ نوامبر منتشر شد،‌ تیم ملی والیبال زنان ایران با ۱۰ امتیاز مشترکاً‌ در کنار تیم‌های فرانسه، کاستاریکا، نیکاراگوئه، گواتمالا، جزایر فیجی و اسلوونی در رده ۳۹ قرار گرفت.

این به معنای صعود ۷۹ پله‌ای تیم والیبال زنان ایران است. بهترین تیم در این فهرست صربستان با ۳۲۲ امتیاز است.
تیم ملی والیبال زنان و مشکل تبعیض

تیم والیبال ملی زنان ایران اما با مشکلات زیادی که ناشی از تبعیض جنسیتی‌ست دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. نسرین خزانی، یک مربی کهنه‌کار والیبال زنان، مرداد سال جاری به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود:

«ای کاش مسئول و رئیسی داشتیم که امکانات را به طور مساوی بین مردان و زنان تقسیم می‌کرد. اگر به یک مردی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون می‌دهند، می‌توانند ۴۰۰ میلیون هم برای بانوان هزینه کنند ولی این کار را انجام نمی‌دهند. برای پنج بازیکن مرد، بالای یک میلیارد هزینه می‌کنند ولی برای یک تیم کامل خانم‌ها که شامل حدود ۲۰ نفر است ۵۰۰ میلیون هم هزینه نمی‌کنند. این مشکلات را که نمی‌توانیم حل کنیم، آقایان هم دوست ندارند حل کنند. کسی هم نیست به دادمان برسد. پس باید بگوییم خداحافظ».

سه بازیکن تیم زیر ۲۳ سال آسیا نیز سال گذشته به دلیل ایجاد «حاشیه‌های نامناسب» بین یک تا سه سال از بازی محروم شدند.

تیم ملی والیبال زنان ایران در سال ۱۹۶۶ برای نخستین ‌بار در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و با کسب مدال برنز، موفق به کسب اولین و آخرین مدال این تیم تا کنون شد.

کمیته المپیک ایران و فدراسیون‌های ورزشی تیم والیبال زنان را به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نفرستادند، اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بعد از پایان مسابقات از اینکه پرچم‌دار کاروان «بانویی با چادر» بود، تعریف و تمجید کرد.

تیم ملی والیبال زنان ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا به مقام هشتم رسید.

۲۶ آبان ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی