امروز:   اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

افتتاح نمایشگاه متنوع در برلین

روز شنبه ۱۷ نوامبر برابر با ۲۷ آبان نمایشگاه متنوع با نام « فیل فِلتیش» در گالری « بناکُهل » واقع در منطقه ی «راینیکِن دُرف» در شهر برلین گشایش یافت. در این نمایشگاه پنج زن هنرمند، اکرم ابویی، شهلا آقاپور، ژاله پورهنگ رمضانی، سوسن سهی و کیانوش مجیدی تا ۲۲ دسامبر، مجموعه ای از کارهای هنری خود را که بسیار متفاوت از هم هستند به نمایش گذاشته اند. کارهای به نمایش گذاشته رهایی، همبستگی، آزادی، و مبارزه با جنسیت زدگی را از دریچه های مختلف به نمایش می گذارد

 

 

 

***

 

 

 

روز شنبه ۱۷ نوامبر برابر با ۲۷ آبان نمایشگاه متنوع با نام « فیل فِلتیش» در گالری « بناکُهل » واقع در منطقه ی «راینیکِن دُرف» در شهر برلین گشایش یافت. در این نمایشگاه پنج زن هنرمند، اکرم ابویی، شهلا آقاپور، ژاله پورهنگ رمضانی، سوسن سهی و کیانوش مجیدی تا ۲۲ دسامبر، مجموعه ای از کارهای هنری خود را که بسیار متفاوت از هم هستند به نمایش گذاشته اند. کارهای به نمایش گذاشته شده شامل نقاشی، عکس و مجسمه،… هستند.

ابتدا شهلا اقاپور مجسمه ساز، نقاش و شاعر افتتاحِ نمایشگاه را با خوش آمدگویی به زبان آلمانی شروع کرد و به معرفی چهارهنرمند دیگر و کارهای آنها پرداخت. بیشتر استقبال کننده ها را زنان تشکیل می دادند که در افتتاح این نمایشگاه شرکت داشتند.

اولین نقاش هنرمند ژاله پورهنگ رمضانی معرفی شد که از سال ۱۹۸۵ در تبعید، در شهر برلین بسر می برد او در نقاشی های خود با استقاده از ترکیبات آبرنگ، رنگ روغن، مداد سایه، عکس،..عمل می کند. کارهایش اساسا زن محور هستند و در آفریده هایش فرهنگ جنسیت زدگی و زن را بعنوان شئ جنسی به چالش می کشد.

هنرمند دیگر سوسن سهی عکاس است که حضور آدم ها و تاثیرگذاری آنها در زندگی با سایه های عکس برداری شده، متناسب می کند. آنها بی شک نقش های متفاوتی از خود بروز می دهند. وی با این شیوه کار، ویژگی ها، ترس ها و مشکلاتی که انسان ها با توجه به آلامی که در زندگی با آن مواجه بوده اند، به تصویر می کشد.

هنرمند دیگر این نمایشگاه اکرم ایوبی با نمایش دار قالی، زندگی را نوعی بافتن تلقی می کند که از گذشته به آینده جریان دارد. او در نگاهش از زنانی سخن می راند که  با ریسمان های رنگین مختلف در بافتن زندگی در همبستگی با هم قادر به چالش کشیدن دشوارهای موجود هستند. مثلا مشکلات زنان و دختران قالی باف شهر یزد که هنرمند را  در گذشته تحث تاثیر دارد تا به اکنون  در بعد سیاسی و اجتماعی به زنان در بند همچون نسرین ستوده، نرگس محمدی،… اشاره دارد .

هنرمند چهارم کیانوش مجیدی آرشیتکت و نقاش تحصیل کرده آلمان است. او اظهار داشت که هنگام نقاشی گل ها از زوایای مختلف با رنگ روغن، خودش را فارغ از کلیه ی اضطراب ها و روزمره گی ها می بیند و در حال مدیتیشن است. او کارهای دیدنی خود را در پنج قطعه از یک گل به نمایش گذاشته است.

از مجری برنامه شهلا آقا پور مجسمه هایی خارج از کلیشه ی معمول به نمایش گذاشته شده بودند. مجسمه هایی که با دهان باز از درد و ناملایمتی ها و نبود آزادی سخن می گفتند . نقاشی های او نیز بیشتر حول چشم هستند که انعکاسی از زندگی و جهان را منتقل می کردند.

در عکسهای زیر، کارهای ارائه شده در نمایشگاه، کمی منعکس هستند. بیشک گفت و گو با هنرمندان و  دیدن کار آنها از نزدیک دریچه ی دیگری از تنوع هنر را به روی علاقه مندان می گشاید.

 

آذین –  ۲۸ آبان ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی