امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

آغاز اعتصاب غذای مجدد نسرین ستوده

به نقل از مهرآوه خندان فرزند نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشر، در حمایت از فرهاد میثمی مجدد نسرین ستوده ا اقدام  به اعتصاب غذا کرده است پیام مهرآوه خندان: سلام – امروز مادرم نسرین ستوده از زندان تماس تلفنی گرفت و گفت به خاطر وضعیت وخیم سلامتی آقای میثمی دوباره از امروز دست به اعتصاب غذا زده است و و به دفتر بند هم اعلام کرده که خواسته‌اش برآورده شدن خواسته‌های آقای میثمی است. فیس بوک نسرین ستوده

 

 

 

***

 

 

به نقل از مهرآوه خندان فرزند نسرین ستوده ، در حمایت از فرهاد میثمی مجدد نسرین ستوده ا اقدام  به اعتصاب غذا کرده است پیام مهرآوه خندان: سلام – امروز مادرم نسرین ستوده از زندان تماس تلفنی گرفت و گفت به خاطر وضعیت وخیم سلامتی آقای میثمی دوباره از امروز دست به اعتصاب غذا زده است و و به دفتر بند هم اعلام کرده که خواسته‌اش برآورده شدن خواسته‌های آقای میثمی است.( فیس بوک نسرین ستوده)

قابل توجه است به نقل از هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری تعدادی از فعالین مدنی و پزشکان کشور با حضور در مقابل ساختمان مجلس خواهان رسیدگی پزشکی به وضعیت فرهاد میثمی و انتقال وی به بیمارستان شدند.

این فعالین مدنی و پزشکان در تجمع مقابل ساختمان مجلس شعارنوشت‌هایی مانند “جان دکتر فرهاد میثمی در خطر است”، “۱۱۸ روز اعتصاب غذا” و “دکتر فرهاد میثمی را به بیمارستان مجهز منتقل کنید” در دست داشتند.

در این تجمع دو نامه که امضا کنندگان آن خواهان انتقال هرچه سریع تر فرهاد میثمی به بیمارستان شده بودند توسط نمایندگانی از تجمع کنندگان به داخل ساختمان مجلس برده شد.

لازم به ذکر است، فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در بند ۸ زندان اوین از تاریخ ۱۰ مردادماه در اعتراض به بازداشت خود و سلب امکان معرفی وکیل اختیاری دست به اعتصاب غذا زده بود روز چهارشنبه ۴ مهرماه با خشونت و برخلاف میلش به بهداری زندان منتقل شد که به موجب قرنطینه و قطع ارتباط وی با خارج از زندان شد. از وضعیت جسمی او و کیفیت اعتراض او اطلاع دقیقی در دست نیست.

پیش از این نیز دو تن از معلمان محبوس در زندان اوین و بیش از ۱۴۰۰ تن از پزشکان، کتاب‌فروشان، فعالان حوزه نشر و تحصیل‌کردگان دانشگاهی در کشور با نگارش نامه‌هایی سرشگاده نسبت به وضعیت این فعال مدنی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.

همچنین رضا خندان، همسر نسرین ستوده و فعال مدنی محبوس در زندان اوین نیز روز یکشنبه ۲۲ مهرماه با نگارش نامه‌ای سرگشاده نسبت به انتقال اجباری این زندانی به بهداری زندان اعتراض کرده و این کار را رفتاری “غیرحرفه‌ای” و “غیرانسانی” خوانده است.

 

۶ آدز ۹۷

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی