امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

تجمع اعتراضی جمعی از کارگران در برابر مجلس

صبح سه‌شنبه (۲۰ آذر) جمعی از کارگران تهران با هماهنگی اتحادیه آزاد کارگران ایران دست به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی زدند و خواهان رسیدگی فوری به خواستهای کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران و آزادی اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان شدند…

این تجمع که با جمع شدن تعدادی از کارگران در مقابل مترو بهارستان آغاز شد، ابتدا توسط یکی از مامورین ارشد انتظامی با ممانعت از حرکت آنان به سوی مجلس مواجه گردید اما در ادامه کارگران موفق شدند بصورت راهپیمائی و با در دست داشتن بنرهایی در حمایت از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران و تصاویر بزرگی از اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان و سر دادن شعار صدای هر کارگر مرگ بر ستمگر، ما همه زیر خط فقریم بجنگ تا بجنگیم، فولاد هفت تپه ما هستیم کنار هم می ایستیم، فولاد هفت تپه حمایتت می کنیم و…، به طرف مجلس حرکت کردند اما پس از استقرار در مقابل مجلس نیروهای انتظامی اقدام به بستن نرده محل کردند و در ادامه تعداد چشمگیری نیروی انتظامی در اطراف کارگران مستقر شدند.
با این حال کارگران به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند و پروین محمدی و شاپور احسانی راد از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران طی سخنانی خواهان رسیدگی فوری به خواستهای کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، شرکت نیشکر هفت تپه و آزادی زندانیان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه شدند.
کارگران تجمع کننده که از ساعت ده صبح دست به تجمع زده بودند ساعت ۱۱ با دادن نامه ای به هیات رئیسه مجلس با تاکید بر بی تفاوتی سیستماتیک دولت به اعتراضات کارگران در سراسر کشور، خواهان رسیدگی فوری به خواستهای کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، شرکت نیشکر هفت تپه و آزادی زندانیان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه شدند و به تجمع خود پایان دادند.
تجمع کنندگان همچنین در پایان تجمع به مسئولین ذیربط مجلس که در محل حضور داشتند اعلام کردند چنانچه بی تفاوتی به خواستهای کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت نیشکر هفت تپه ادامه پیدا کند و اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان آزاد نشوند بار دیگر در مقابل مجلس دست به تجمع خواهند زد.
لازم به یاد آوری است اتحادیه آزاد کارگران ایران به عنوان هماهنگ کننده این تجمع، فراخوان عمومی برای برگزاری آن نداده بود اما تجمع کنندگان به مسئولین حاضر در محل اعلام کردند چنانچه به خواستهایشان رسیدگی نشود در ادامه اعتراضاتشان فراخوان عمومی برای برگزاری تجمع در مقابل مجلس خواهند داد.

ادامه ی اعتراض کارگران فولاد در اهواز

در اهواز کارگران فولاد که در روزهای اخیر با پوشیدن کفن به خیابان ها آمده اند، سی و دومین روز اعتصاب و بیست و چهارمین روز تجمع و راهپیمائی خود را برگزار کردند. شعارهای کارگران فولاد در طول روزها اعتصاب به تدریج سیمای روشن تر سیاسی به خود گرفته است. آن ها هر روز با اجتماع در برابر محل اقامت نماینده ی علی خامنه ای رهبر حکومت، در استان شعارهای خود را تکرار می کنند. آزادی کارگران، دانشجویان و معلمان زندانی و حمایت از کارگران هفت تپه از شعارهای اصلی اجتماعات کارگران فولاد است. آن ها امروز با حضور در برابر سرپرستی بانک ملی شعار می دادند: «ام الفساد اهواز همینجاست، همینجاست»!

ادامه ی بازداشت فعالین کارگری

همزمان با بازداشت و سپس آزادی پنج تن از فعالین کارگری از جمله رضا شهابی و حسن سعیدی از فعالین سرشناس سندیکای کارگران شرکت واحد، اخباری از ادامه ی بازداشت های کارگری منتشر شده است.

بنابر گزارش های منتشره، اصغر فیروزی از بنیان گذاران کانون مدافعان حقوق کارگر چهارشنبه گذشته در شهر مشهد دستگیر شده است.   او از زندانیان سیاسی زمان شاه و همچنین زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که در تمام این دوران در حمایت از حقوق کارگران و زحمتکشان فعالیت کرده است. اصغر فیروزی در محل کتابخانه خود در حومه مشهد با مراجعه چند مامور وبا دردست داشتن حکم بازداشت به مکانی نامعلوم انتقال یافته است. تاکنون هیچ خبری از او وعلت دستگیری اش منتشر نشده است.
اتحادیه ی آزاد کارگران ایران نیز گزارش کرده است که میثم ال مهدی از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز روز سه شنبه از درب منزل توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

اخبار روز ـ ۲۰ آذر ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی