امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

هفت تپه؛ خانواده علی نجاتی از وضعیت نامناسب سلامتی وی خبر دادند

روز شنبه خانواده علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه موفق به دیدار با وی شدند، آنها از وضعیت نامناسب سلامتی او خبر دادند و گفتند که علی نجاتی به شدت لاغر و رنگ پریده شده و در بندی شلوغ در زندان شوش نگهداری می شود امری که در سایه وضعیت نامناسب محیط نگهداری سلامتی او را بیشتر از پیش در معرض خطر قرار داده است…/

*****

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۸ دی‌ماه خانواده علی نجاتی موفق به دیدار غیر حضوری با وی شدند. آنها حال آقای نجاتی را نامساعد گزارش کردند.
به گزارش منابع کارگری، خانواده علی نجاتی پس از دیدار کابینی (پشت شیشه) با وی حال او را نامناسب گزارش کرده و گفتند: “او به شدت لاغر و رنگ‌پریده بود. در حین بازجویی بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و سلامتی او، مورد اذیت و آزار قرار گرفته است، به طوری که در دروان بازجویی به بیمارستان منتقل شده است. پس از بازجویی نیز او را به بندی شلوغ منتقل کرده‌اند”.

علی نجاتی، رئیس سابق و عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه

خانواده علی نجاتی در ادامه افزودند: “آقای نجاتی به بیماری قلبی مبتلا است، فضای بسته و ازدحام زیاد بندی که به آن منتقل شده و دود سیگار در چنین وضعیتی برای او بسیار خطرناک است. مسئولین زندان بی‌توجه به وضعیت سلامتی وی، همچنان او را در بند بسته نگهداری می‌کنند، در حالی که با در نظر گرفتن شرایط آقای نجاتی بر طبق قانون باید وی را به زندان باز منتقل کنند، اما مامورین امنیتی برای شانه خالی کردن از اجرای قانون یک پرونده‌ی جدید برای او گشوده‌اند تا مانع از انتقال وی به زندان باز شوند”.

هرانا پیشتر گزارش کرده بود که این فعال کارگری روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه ۹۷، در پی وخامت حال به دلیل ناراحتی قلبی از محل بازداشت به بیمارستان بقایی اهواز منتقل شده بود.

چند روز بعد، مورخ ۲ دی‌ماه ۹۷، علی نجاتی طی تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به بند سلامت زندان شوش خبر داده بود.
این عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در تاریخ ۸ آذرماه ۹۷، در ارتباط با تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

فرزانه زیلابی وکیل علی نجاتی پیشتر از تفهیم دو اتهام جدید به موکلش در رابطه با اعتراضات و اعتصابات کارگران این کارخانه خبر داد و گفته بود که “موکلم در یک اقدام مشترک جهت اجرای محکومیت قبلی با عنوان تبلیغ علیه نظام و نیز دو اتهام جدید دیگر در ارتباط با اعتصابات و تجمعات شرکت نیشکر هفت تپه دستگیر شده است. وی دارای بیماری‌های متعدد کلیوی و قلبی از جمله گرفتگی شدید عروق با سابقه عمل باز قلب است”.

این وکیل دادگستری اتهامات جدید انتسابی به موکلش در شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش را «اخلال در نظم عمومی از طریق هدایت جریان اعتصابات و تجمعات شرکت نیشکر هفت تپه» و حسب اعلام علی نجاتی «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده بود.
لازم به یادآوری است کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا و نیز برای مطالبه بازگشت این واحد به بخش دولتی طی ماه‌های اخیر اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کرده‌ بودند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

۹ دی ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی