امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

روایتی از شدت آزار و اذیت جنسی در ایران

اخیرا طی روایتی از یک زن میانسال آلمانی, چند ماه پیش دو دختر بیست و چند ساله اش که مدتها بسیار علاقه مند به دیدار از نقاط مختلف ایران بودند سفری دو هفته ای را ترتیب می دهند و آغاز می کنند. اما این دو  خواهر توریست المانی بعلت آزار و اذیت جنسی زیاد سفر خود را پس از دو روز قطع می کنند و خواهان بازگشت فوری به کشور خود شدند

 

 

 

***

 

 

 

اخیرا طی روایتی از یک زن میانسال آلمانی, چند ماه پیش دو دختر بیست و چند ساله اش که مدتها بسیار علاقه مند به دیدار از نقاط مختلف ایران بودند سفری دو هفته ای را ترتیب می دهند و آغاز می کنند. سفری که هزینه ی سفر و بلیط به نقل ار او هدیه ی مشترک خودش و پدر دخترها بود.

ولی به نقل از این مادر، دخترها یکباره بعد از دو روز، پدر و مادر خود را مجبور به خریدن بلیط برگشت به آلمان و سفر خود را از همان شهر تهران یعنی نقطه ی مبدا قطع کردند.

بهم زدن ادامه سفر به نقل از این مادر آلمانی فقط و فقط بعلت آزار و اذیت فراوان مردان در مدت دو روز در جاهای مختلف  تهران بود.

این موضوع برا ی آنها وقتی غیر قابل تحمل تر می شود که از سوی کارکنان هتل مورد اقامت خود هم مورد مزاحمت قرار می گرفتند، بطوری که  شب ها هنگام استراحت و خواب در هتل، کابوس و وحشت آزار و تعرض جنسی آرامش آنها را برای استراحت و ادامه ی اقامت بهم می ریزد. آنها احساس امنیت هم حتی در اتاق هتل نمی کردند.

مادر به نقل از دخترها می گفت:«بالاخره کسانی که در هتل کار می کردند بی شک دسترسی به کلید اتاق ما داشتند بنابراین اگر اراده می کردند می توانستند وارد شوند و ما خود را به نحوی بی دفاع می دیدیم.»

در ضمن این خانم آلمانی در جایی از روایت خود بدون پرسشی در این باره تاکید داشت که دخترها حتی همان «حجاب» یعنی روسری و مانتو را رعایت می کردند. چون آنها قبلا در این باره کسب اطلاع کرده بودند که در صورت رفتن به ایران حتما باید حجاب داشت.

ولی با این حال متاسفانه مزاحمت غیر قابل تصور مردان ماندن و ادامه ی سفر را برای آنها غیر ممکن کرده بود. در واقع می توان گفت که از اذیت و آزار جنسی از ایران فرار کردند.

مادر دخترها در ادامه  گفت: البته اطرافیان بعد از شنیدن این واقعه بر این نظر بودند که دخترها نباید تنها بلکه سفر خود را قبلا با خانواده ای، کسانی آشنا یا آژانس توریستی هماهنگ می کردند.

آنچه که بدیهی است متاسفانه کشور ایران مکانی برای گردشگری زنان توریست بدون مرد نیست. این یک فاجعه است وقتی یک زن حتی خودش را در هتل و اتاقش در امنیت و آرامش حس نکند.

آذین – ۱۶ دی ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی