امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

بازداشت دو تن از شهروندان جهرم به اتهام “همجنسگرایی”

احسان رحمانیان و سجاد، روز شنبه ۸ دی‌ماه از سوی ماموران امنیتی در جهرم، بازداشت شده و اتهامات “مفسد فی الارض” و “خدشه دار کردن عفت عمومی” به آن‌ها تفهیم شده‌است. این دو در حالی به اتهام همجنسگرایی، بازداشت شدند که یکی از آن‌ها مرد کامل و دیگری ترنس بوده و قرار بود که در این هفته عمل جراحی تغییر جنسیت خود را در کشور آلمان انجام دهد

 

 

***

 

 

دو تن از شهروندان ساکن جهرم، از توابع استان فارس، به اتهام “همجنسگرایی” از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان شیراز منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احسان رحمانیان و سجاد، روز شنبه ۸ دی‌ماه از سوی ماموران امنیتی در جهرم، بازداشت شده و اتهامات “مفسد فی الارض” و “خدشه دار کردن عفت عمومی” به آن‌ها تفهیم شده‌است.

یکی از فعالان حقوق همجنسگرایان در این خصوص به کمپین گفت: «این دو در حالی به اتهام همجنسگرایی، بازداشت شدند که یکی از آن‌ها مرد کامل و دیگری ترنس بوده و قرار بود که در این هفته عمل جراحی تغییر جنسیت خود را در کشور آلمان انجام دهد».

این فرد می‌گوید: «احسان رحمانیان و سجاد متولد یکی از استان‌های شمالی به این دلیل که ویدئوی سالگرد ازدواجشان توسط آهنگ گذار آن‌ها منتشر شد، شناسایی و بازداشت شدند و طی روزهای اخیر به دادگاه استان فارس منتقل شده و به جرم مفسد فی الارض، خدشه دار کردن عفت عمومی، زیر پانهادن سنت خدا و پیغمبر، توهین به واژه ازدواج، روانه زندان شدند».

احسان رحمانیان، طی روند بازجویی گفته‌است “سجاد اعتیاد داشته، یک‌سال به او کمک کردم تا اعتیاد را کنار بگذارد. در این مدت به هم خو گرفتیم، تا جایی که نتوانستیم از هم جدا شویم. سجاد هم گفته بود که هیچ غریزه مردانگی ندارم و در مقابل این حس ناتوانم و نهایتا تصمیم گرفتیم که ازدواج کنیم.”

فعالان حقوق دگرباشان جنسی در خصوص بازداشت این دو می‌گویند: «دو نفری که در جهرم با هم بازداشت شدند در شبکه‌های دگرباشان جنسی هستند و یک نفرشان ترنس بوده و طبق قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی این مورد ازدواج با همجنس نیست، بلکه ازدواج مرد با فردی ترنس است و اساسا اتهامات طرح شده علیه آن‌ها و بازداشتشان غیرقانونی است».

لازم به توضیح است که تقاضای کیفرخواست برای این دو صادر شده و پس از بازپرسی دادیار دادگاه، آقای “حاجی‌لو”، پرونده به دادگاه استان فارس منتقل شده‌است.

۱۷ دی ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی