امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

دو فراخوان به تجمع اعتراضی علیه شکنجه، برای نجات جان اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی!

سپیده قلیان و اسماغیل بخشی پس از آزادی دست به افشاگری پیرامون شکنجه ای که در این مدت بر آنها رفته بود زدند. رژیم برای تخریب اعتبار مبارزاتی آنان مبادرت به پخش ویدئوی این اعترافات تحت نام “طراحی سوخته” نمود. اما در واقع این “طرح” رژیم بود که “سوخته” شد و با شکست روبرو گردید و آنها به منظور انتقامجوئی از جنبش کارگری و فعالینش اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را بار دیگر دستگیر و تحت فشار قرار داه اند. از سلامتی علی نجاتی کارگر هفت تپه هم که بهنگام بازداشت دچار ناراحتی های جسمی شده است خبری در دست نیست…/

*****

با اوجگیری مبارزات کارگران و بویژه کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز در نوامبر سال گذشته ، رژیم دست به سرکوب شدید زده و ده ها کارگر را دستگیر و زندانی نمود. کارگران زندانی و بویژه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان که به چهره های برجسته این جنبش تبدیل شده بودند تحت شکنجه های شدید قرار گرفتند. حاکمان جمهوری اسلامی شروع به پرونده سازی امنیتی علیه آنان نمود وآنها راتحت شکنجه های شدید قرار داد و مجبور به اعترافات دروغین ساخت. اما تحت فشارهای شدید ملی و بین المللی مجبور به آزادکردن آنها شد.

این دو زندانی پس از آزادی دست به افشاگری پیرامون شکنجه ای که در این مدت بر آنها رفته بود زدند. رژیم برای تخریب اعتبار مبارزاتی آنان مبادرت به پخش ویدئوی این اعترافات تحت نام “طراحی سوخته” نمود. اما در واقع این “طرح” رژیم بود که “سوخته” شد و با شکست روبرو گردید و آنها به منظور انتقامجوئی از جنبش کارگری و فعالینش اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را بار دیگر دستگیر و تحت فشار قرار داه اند. از سلامتی علی نجاتی کارگر هفت تپه هم که بهنگام بازداشت دچار ناراحتی های جسمی شده است خبری در دست نیست ، او از جمله از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و چند بار هم مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

کارزار سراسری برای آزادی اسماعیل بخشی ، سپیده قلیان و علی نجاتی و حمایت از مبارزات کارگران هفت‌تپه و فولاد هم اکنون در شهرها و کشورهای مختلف در جریان است. اعتراض کارگران هفت تپه به اختلاس‌های میلیاردی و غارت اموال عمومی توسط مسئولین دولتی و سرمایه‌داران و خصوصی سازی کارخانه است .

اجازه ندهیم که رژیم با سرکوب و پرونده سازی صدای آنان را خاموش سازد و با نابودی فعالین کارگری جنایتی دیگر بیافریند.

کمیته دفاع از زندانیان سیاس در ایران – برلین
کانون پناهندگان سیاسی ایران- برلین

زمان: دوشنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹، ساعت ۱۴
مکان: مکان: مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران
Podbielskiallee 67, 14195 Berlin, U3- Podbielskiallee

تظاهرات های سراسری در شهر هانوفر، فرانکفورت، کلن ، آمستردام، استهکلم، پاریس ،تورنتو و ونکور برگزار میشوند.

******

فراخوان گردهمائی دراعتراض به شکنجه
وحمایت ازاسماعیل بخشی ها و سپیده قلیان ها
درپاریس
یکشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۹ ،از ساعت ۱۵ تا ۱۷، درمیدان «سنت میشل»
جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ – ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

بدین‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیز ساکن فرانسه رسانده می شود که زمان گردهمائی اعتراضی در شهر پاریس به تاریخ یکشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۹ ،از ساعت ۱۵ تا ۱۷، درمیدان «سنت میشل » می باشد.این گردهمائی به قصد همراهی با کارزار سراسری علیه شکنجه،آزادی همه زندانیان سیاسی ورساتر ساختن فریاد قربانیان شکنجه در ایران از سوی «هماهنگی ایرانیان- پاریس» بر گزار می شود.از همه هم میهنان آزاده وتمامی انجمن ها وتشکل ها ومدافعین حقوق بشر تقاضا می شود تا با حضور خویش ضمن افشای نقض خشن وسیستماتیک حقوق بشردرایران توسط حکومت قرون وسطائی جمهوری اسلامی ومطالبه آزادی همه بازداشت شدگان، صدای دادخواهی همه قربانیان سرکوب وشکنجه درایران تحت سلطه دیکتاتوری مذهبی،اسماعیل بخشی ها وسپیده قلیان ها، را هرچه بلند تر به گوش جهانیان برسانند.

زمان گردهمائی: یکشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۱۹ – ازساعت ۱۵ تا ساعت ۱۷
مکان:میدان سنت میشل (مترو سنت میشل)

هماهنگی ایرانیان – پاریس
جمعه ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی