امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

معلم زن بازنشسته به ۵ سال حبس محکوم شد

معصومه عسکری، معلم بازنشسته و زندانی عقیدتی محبوس در بند زنان زندان اوین به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه برای مدتی و سپس در آذرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل یک ماه انفرادی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین در تهران به بند زنان این زندان منتقل شده و هم اکنون در حال تحمل مدت محکومیت خود است…/

*****

بر اساس گزارش دریافتی، معصومه عسکری زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین است که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال حاضر مدت محکومیت خود را سپری می‌کند.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی گفت: “معصومه عسکری در تاریخ ۱۱ مردادماه در اعتراضات خیابانی در تهران بازداشت و به زندان قرچک منتقل و پس از چند روز بازداشت آزاد شد. وی در آذرماه یک بار دیگر بازداشت و این بار به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. پس از تحمل مدت یک ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی و بازجویی در این بند از مدتی پیش به بند زنان این زندان انتقال یافته است”.
این منبع مطلع در ادامه افزود: “خانم عسکری در تاریخ ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال حاضر مدت محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند”.
لازم به ذکر است که معصومه عسکری معلم بازنشسته و تنها سرپرست پسر ۱۴ ساله‌اش است.

تظاهرات سراسری مرداد ۱۳۹۷ ایران مجموعه تظاهراتی است که از سه‌شنبه ۹ مرداد ۹۷ در بحبوحهٔ افزایش قیمت طلا و نیز رشد شتابان قیمت سکه و کاهش شدید ارزش ریال در برابر دلار شروع شد و از شهرک صنعتی شاهپور جدید اصفهان و کرج به نقاط دیگری گسترش یافت. تظاهرات به سرعت فراگیر شد و از اصفهان و مناطق مختلف کرج به شیراز، رشت، تهران، قزوین، زنجان، ساری و در روز سوم به مشهد، کرمانشاه، همدان و قرچک نیز گسترش پیدا کرد و در روز چهارم اهواز و ارومیه و قم و تنکابن به تظاهرات پیوستند.

در این دور از اعتراضات علاوه بر صدها بازداشت شده، دست کم یک تن کشته و تعداد پرشماری از معترضان نیز زخمی شدند.

به نقل از سایت صدای بازداشت شدگان

۹ اسفند ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی