امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

همبستگی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با قربانیان فاجعه سیل روزهای اخیر در کشور

ما از کمک‌های بی‌دریغ گروه‌های مردمی و فعالان مدنی ایران به سیل‌زدگان قدردانی می‌کنیم؛ نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمان‌سوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی، در شمال و در بسیاری از استانهای ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند… تشکیلات دمکراتیک زنان ایران ضمن همدردی با مردم سیل‌زده میهن‌مان و تسلیت به قربانیان این فاجعه، خود را در غم آنان شریک دانسته و درود فراوان خود را به گروه‌های مردمی و فعالان مدنی و همه شهروندانی که با امکانات ابتدایی خود به یاری هموطنان سیل زده شتافتند، نثار می‌کند.

نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمان‌سوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی، در شمال و در بسیاری از استانهای ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند.

در این فاجعه علاوه بر خسارت فراوان مادی و نابودی زمین‌های کشاورزی، طبق اعلام پزشکی قانونی ۴۵ نفر جان باختند که تعدادی از آنان را کودکان و زنان تشکیل داده است. تعداد مصدومان تنها در شهر شیراز ۹۴ نفر اعلام شده و مقامات تاکنون از انتشار رسمی میزان خسارت در کشور امتناع کرده‌اند. در روزهای آغازین سیل درحالی‌که از نهادهای دولتی و بسیج افکار عمومی توسط خبرگزاری‌های رسمی برای کمک‌های اولیه و اطلاع‌رسانی خبری نبود، و مردم یک‌بار دیگر شاهد بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی سران رژیم ولایت فقیه در مدیریت بحران بودند، فعالان مدنی و گروه‌های مردمی، جان برکف به یاری هموطنان سیل‌زده خود شتافتند و در برابر رژیمی که همواره به منافع توده‌ها بی‌اعتنا و در صحنه نیز غایب بود، با شعار «ما همدیگر را داریم» به کمک هموطنان سیل زده برخاستند. مردم شجاع میهن ما در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده تا جایی که بنا به گزارش‌ها در حادثه واژگونی یکی از قایق‌های کمک رسانی، چند نفر از نیروهای داوطلب مردمی نیز جان باختند.
بر اساس ارزیابی بسیاری از کارشناسان محیط زیست، سیاست‌های مخرب رژیم ولایت فقیه از جمله سدسازی‌های بی‌برنامه و غیر کارشناسی شده و بی‌توجه به اثرات اقلیمی، مسدود کردن مسیل سیلاب‌ها به سوی رودخانه، جنگل‌زدایی و تخریب و نابودی محیط زیست و نا کارایی و بی‌کفایتی در مدیریت بحران و … سبب شده است تا خسارت‌های جانی و مالی بیشتری به مردم ستمدیده تحمیل شود. در جبران این خسارت‌ها، تنها می‌توان به این بسنده کرد با تمام وعده‌های بی‌پشتوانه رژیم طبق اخبار رسانه‌های رسمی، هنوز هم بسیاری از هموطنان زلزله‌زده ما در غرب کشور مثل سرپل‌ذهاب، پس از بیش از دو سال در کانکس‌ها و چادرها زندگی می‌کنند .
تشکیلات دمکراتیک زنان ایران ضمن همدردی با مردم سیل‌زده میهن ما و تسلیت به قربانیان این فاجعه، خود را در غم آنان شریک دانسته و درود فراوان خود را به گروه‌های مردمی و فعالان مدنی و همه شهروندانی که با امکانات ابتدایی خود به یاری هموطنان سیل زده شتافتند، نثار می‌کند. کمک‌های فوری توسط نهاد های خودجوش مردمی به آسیب دیدگان ، با و جود همه موانع حکومتی ، در عین حال نشان دهنده همبستگی انسان دوستانه و بی دریغ مردم ستمدیده میهن ما ست . مردمی که زیر فشار شدید اقتصادی و محدودیت های اجتماعی سیاسی، علیه رژیم ولایت فقیه هم چنان مبارزه می کنند، درعین‌حال در برهه‌های حساس تاریخی و حوادث جوی و طبیعی مانند زلزله و سیل، از هیچ تلاش و یاری به هم دیگر کوتاهی نکرده و نمی‌کنند. تلاش و مبارزه و همبستگی ما، رمز پیروزی ماست.

تشکیلات دمکراتیک زنان ایران
۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸

 

به نقل از سایت تشکیلات دمکراتیک زنان ایران

۱۱ فروردین ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی