امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

موج دوم بارش و ادامه سیلاب؛ وضعیت بحرانی در مناطق سیل‌زده

تصویر مرتبطادامه سیلاب در استان های مختلف خسارت و تلفات انسانی بیشتری نسبت به هفته گذشته به بار آورده است. شش استان در وضعیت اضطرار و تمام بحرانی قراردارند. مسئولان با کنترل اطلاع رسانی ابعاد واقعی و هولناک این فاجعه را پنهان می کنند…

 

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام سعیدی سخنگوی مدیریت بحران کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به استان‌هایی که درگیر بارندگی‌ها هستند اظهار کرد: از میان ۲۳ استان کشور که درگیر بارندگی‌های شدید هستند، شش استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطرار هستند و روی هم رفته ۴۰۰ شهر و روستا درگیر شرایط جوی روزهای اخیر بوده و هستند.

وی از مسدود شدن ۷۸ جاده میان شهری در روزهای اخیر خبر داد و گفت: ۲ هزار و یکصد و ۹۹ جاده روستایی براثر سیلاب مسدود و بعضاً از بین رفته‌اند.سعیدی با اشاره به دیگر خسارات سیل در ایران گفت: هشتاد و چهار دهنه پل تخریب و در ۱۵ استان حدود ۱۴۱ رودخانه طغیان کرده است.

سخنگوی مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در این میان حدود ۴۰۰ مورد رانش زمین گزارش شده است که بیشتر آنها مربوط به چهار محال بختیاری می‌شود، همچنین در منطقه پل دختر استان لرستان به دلیل شکسته شدن پل اصلی آن شهر شرایط حادتری گزارش شده است.وی از آماده باش ۱۴ فروند هلی کوپتر جهت اعزام به اصفهان و دیگر مناطق سیل زده و آسیب دیده خبر داد..

استان لرستان در محاصره سیل قرار گرفت

مرکز لرستان در محاصره سیل قرار دارد، پلدختر زیر آب رفته است، دورود در انتظار سیلاب سیلاخور بر خود می‌لرزد، سیل دو کشته به‌جای گذاشته، ۱۵ نفر در محاصره قرار دارند و آسمان همچنان می‌بارد.

خبرگزاری مهر : بارش باران شدید در استان لرستان طی روزهای اخیر همان طور که پیش بینی شده بوده موجب بروز سیلاب شد و وضعیت در برخی شهرستان‌های این استان را بحرانی کرد. تاکنون سیلاب خسارات زیادی برجای گذاشته، راه ارتباطی بسیاری از روستاها را مسدود کرده و تعداد زیادی از مناطق شهری و روستایی تخلیه شده است.

سیلاب روزهای اخیر تا این لحظه در لرستان دو کشته برجای گذاشته است و این تعداد جدا از کشته شدگان سیل قبلی در لرستان است. روند تخلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری در حاشیه رودخانه‌ها ادامه دارد.

کرمانشاه سیلاب و زمین لرزه

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل بالایی اظهار داشت: راه ارتباطی ۸۰ روستا مسدود شده است که راهداران عزیز در تلاش برای بازگشایی راه‌ها هستند.وی افزود: برای اطمینان خاطر از سلامت مردم ۵ روستا را در روانسر تخلیه کرده‌ایم و مردم را به اردوگاه‌های اسکان اضطراری امن منتقل کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۸۹ واحد مسکونی تخریب شده است…مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه از تخریب و آسیب به ۱۱۱۷ پل در اثر سیل و بازگشایی راه ۱۴۰ روستای سیل‌زده در استان خبر داد… در کرمانشاه موج اول و دوم بارش بیش از ۷۶۵ میلیارد خسارت روی دست استان گذاشته است…

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمانشاه حاکی از قطع راه و آب شرب ۸۰ روستا، بازگشایی راه ۱۴۰ روستا، تخریب و آسیب به ۱۱۱۷ پل، تخریب ۱۸۹ واحد مسکونی و انجام ۳۱۷ عملیات آتش‌نشانی توسط شهرداری کرمانشاه است؛ ۳۰ روستای شهرستان روانسر در محاصره سیل قرار دارند و کمک رسانی به آنها در حال انجام است و چندین روستا در این شهرستان هم تخلیه شدند.افزایش سطح آب رودخانه گاماسیاب هم که ۴۲ روستای حاشیه آن‌را تهدید می‌کرد موجب تخلیه برخی از روستاهای اطراف آن شد…رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با اشاره به وقوع چند زمین لرزه در سومار گفت: سیل و بارندگی اخیر ارتباطی با این زلزله ندارد.فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله ۵.۲ ریشتری که در ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه در سومار روی داد…

تداوم بحران در استان خوزستان

بخشدار مرکزی اهواز از به زیر آب رفتن کامل ۱۰ روستای این بخش در مسیر بامدژ به علت بالا آمدن بی‌سابقه آب رودخانه‌های دز و کرخه خبر داد.

علی بلمچی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط خاص این بخش در زمینه سیلاب عنوان کرد: بخش مرکزی اهواز یک بخش بسیار ویژه است چرا که از آن سه رودخانه بزرگ استان عبور می‌کنند و به عبارتی روستاها در میان این سه رودخانه محصور هستند.

وی افزود: رودخانه‌های کارون، کرخه و دز از این بخش عبور می‌کنند و آورد هر سه رودخانه در زمان فعلی به بالاترین سطح خود رسیده است. سیل بندهایی که در این روستاها از بهمن‌ماه ساخت آنها شروع شد یا اینکه تخریب شده‌اند و یا اینکه آب از سطح آنها گذر کرده است.

بلمچی با اشاره به اینکه این بخش تقریباً از سه مسیر به نام‌های الهایی، بامدژ و کرخه تشکیل شده است، تصریح کرد: روستاهای بامدژ بیشترین بحران ممکن را دارند و همه آنها در معرض سیلاب هستند. ۱۳ روستای این مسیر تخلیه شده‌اند و آب حتی به درون منازل ۱۰ روستای این بخش نیز نفوذ کرده است… شهرداری کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون از بسته شدن خروجی اصلی جاده اهواز به آبادان به علت بالا آمدن آب رودخانه کارون خبر داد.هم اکنون مسیر خروجی اهواز از فلکه هادی آباد کوت عبدالله به سمت جاده آبادان به دلیل طغیان آب و ایجاد خاکریز و سیل بند توسط شهرداری کوت عبدالله بسته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر آبگرفتگی، محل‌های اسکان برای مواقع اضطراری در دو شهرآبادان و خرمشهر در نظر گرفته‌ شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده با توجه به رهاسازی آب از سدهای خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر کشور، استان ازجمله برخی مناطق دو شهرآبادان و خرمشهر در دو سه روز آینده شرایط ویژه از لحاظ آب‌گرفتگی را تجربه خواهد کرد…

جاده ساحلی دزفول عصر دوشنبه به دلیل آبگرفتگی و پیشگیری از بروز خسارت های جانی و مالی در پی افزایش دبی رودخانه دز توسط شهرداری دزفول بسته شد.

شهردار دزفول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق اعلام ستاد بحران، دبی رودخانه دز در ساعات آینده حدود یک هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد که با این افزایش دبی، میزان خروجی سد دز به حدود سه هزار مترمکعب خواهد رسید….

سیل در مازندران؛۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شد

بارش دوباره باران در مازندران، مشکلات جدیدی را برای مردم شهرهای این استان به وجود آورد، پس از آنکه هنوز مشکلات ۱۲ شهر مازندران در سیلاب نخست این استان برطرف نشده است، باری دیگر، بارش باران موجب طغیان ۵ رودخانه در مازندران و مشکلاتی دیگر شد.

به گزارش ایسنا، احسان رضایی عضو شورای شهر زیرآب در گفت وگو با ایسنا مازندران از وقوع سیل در شهر زیرآب و ایجاد خسارت در برخی مناطق این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر سیل به شهر زیرآب رسیده و منازل حاشیه رودخانه و خیابان‌های خدمات و ۱۷ شهریور آسیب دیده و دچار آبگرفتگی شدند.وی تصریح کرد: تیرهای برق خیابان ۱۷ شهریور بر زمین افتاده و سیل زیر این تیرهای برق را خالی کرده و در حال حاضر برق زیراب قطع است.

تشدید بارش‌ در تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که همچنان احتمال وقوع سیل در مناطق درگیر بارش وجود دارد، گفت: بعد از ظهر امروز بارش‌ها در استان‌های تهران، قزوین و البرز تشدید می‌شود و احتمال رگبار و تگرگ در این مناطق وجود دارد…

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد وضعیت گودال عظیم منطقه ۱۸ که در کنار رودخانه کن قرار دارد هشدار داد.

افشین حبیب زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به هشدار عضو شورای شهر سابق تهران در خصوص گودال‌های معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ که در مجاورت رود دره کن وجود دارد، افزود: چاله و گودالی که در اثر فعالیت‌های معادن شن و ماسه ایجاد شده حدود ۱۸۰ هکتار مساحت دارد و بیش از ۱۰۰ متر عمق دارد.

وی با بیان اینکه حجم این چاله ۱۸۰ میلیون متر مکعب است گفت: برای آنکه حجم این چاله را بتوانید در نظر بگیرید باید بگویم که حجم سد امیرکبیر ۲۰۵ میلیون متر مکعب است.وی با بیان اینکه در مجاورت این چاله رودخانه کن است که البته با یک دیواره ۴ متری از هم جدا شده‌اند گفت: به هر حال این چاله می‌تواند در مواقع بحرانی خطرآفرین باشد و باید اقدامی برای پر کردن این چاله داشته باشیم…

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد محور کهریزک در غرب تهران خبر داد.سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی حوالی ساعت ٢٣ و ٢٠ دقیقه دوشنبه ١٢ فروردین، محور کهریزک نرسیده به پل قاسم آباد واقع در غرب استان تهران، در هر دو مسیر مسدود شد.

وی با بیان اینکه انسداد این محور به علت بالا آمدن آب رودخانه کن است، گفت: محور ذکر شده تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

هراس از خشم و اعتراض مردم

معاون اول رئیس جمهور گفت: اولویت مدیران بحران در سیلاب اخیر آن باشد که تلفات نداشته باشیم یا حداقل شاهد کمترین تلفات انسانی باشیم.به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری شامگاه ۱۲ فروردین‌ماه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: بارش‌های اخیر یک نعمت بسیار بزرگ پس از یک دوره بسیار طولانی و سخت خشکسالی است که در کشور شاهد آن بودیم… باید از مدیران بحران حمایت شود و گله‌ها را برای بعد از عبور از بحران گذاشت…

به نقل از صدای مردم ـ ۱۳ فروردین ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی