امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

بازداشت امدادرسانان محلی و حضور نیروهای سرکوب گر خارجی در مناطق سیل زده!

مسئولین که از ایجاد شوراهای مردمی و مشارکت دسته جمعی توده های مردم برای کمک به سیل زده ها به هراس افتاده اند، تاکنون حدود ۳۸ نفر از امدادرسانان اهوازی را دستگیر کرده اند. این در حالی است که چندین روز است که تحت عنوان کمک به مناطق سیل زده، نیروهای “حشد شعبی” یا بسیج مردمی عراق با پرچم عراق وارد مناطق سیل زده شده اند

 

 

 

***

 

 

 

مسئولین که از ایجاد شوراهای مردمی و مشارکت دسته جمعی توده های مردم برای کمک به سیل زده ها به هراس افتاده اند، تاکنون حدود ۳۸ نفر از امدادرسانان اهوازی را دستگیر کرده اند.
این در حالی است که چندین روز است که تحت عنوان کمک به مناطق سیل زده، نیروهای “حشد شعبی” یا بسیج مردمی عراق با پرچم عراق وارد مناطق سیل زده شده اند. همچنین خبرها حاکی از این است که گروه هایی از طلبه های پاکستانی و همچنین حزب اللله لبنان وارد مناطق سیل زده شده اند. به نظر می رسد هدف از وارد شدن این گروه ها، سرکوب اعتراض های مردمی در مناطق سیل زده باشد.
برخلاف نظر آن افرادی که می گویند نباید نیروهای خارجی وارد کشور شوند ، مخالفت ما با حضور این نیروهای خارجی باید به دلیل ماهیت سرکوبگرانه آنها و نقش احتمالی آن ها در سرکوب اعتراضات مردم مناطق سیل زده باشد نه خارجی بودن آنها. کما اینکه اگر یک گروه خارجی وارد مناطق سیل زده بشود و هدفش تنها امداد رسانی باشد باید مورد استقبال واقع شود. نه به نیروی سرکوب گر، چه خارجی و چه داخلی !

هفت تپه – دوم اردیبهشت ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی