امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

از نسبت ترکیبی زنان و مردان مجلس خجالت می‌کشم

https://www.dw.com/image/19291880_303.jpgنایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس رد پیشنهاد اختصاص سهم ۳۰ درصدی به کاندیداتوری زنان برای انتخابات مجلس را ناشی از جنس مردانه مجلس و تعارض این موضوع با منافع آقایان دانست. وی گفت کمتر از ۱۵درصد مجلس بانوان و بالغ بر ۸۵ درصد آقایان هستند…

***********

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس رد پیشنهاد اختصاص سهم ۳۰ درصدی به کاندیداتوری زنان برای انتخابات مجلس را ناشی از جنس مردانه مجلس و تعارض این موضوع با منافع آقایان دانست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: کمتر از ۱۵درصد مجلس بانوان و بالغ بر ۸۵ درصد آقایان هستند. مشخصا آقایان با این پیشنهاد مخالفت کردند درحالی‌که پیش از رای‌گیری صحبت دیگری می‌کردند و تصور عمومی بر تصویب این موضوع بود. این ۸۵ درصد به طور حتم به شکلی رأی ندادند و نمی‌دهند که سهمیه آقایان کاهش و سهمیه خانم‌ها افزایش پیدا کند. به این پیشنهاد رأی مثبت دادم چراکه واقعا در مجامع بین‌المللی از نسبت ترکیبی زنان و مردان در مجلس خجالت می‌کشم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در این خصوص تاکید کرد: امروز روسای مجالس یا همه تیم‌های پارلمانی بسیاری از کشورهای عربی را که از ما عقب‌تر بودند و هستند، بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که ما تعداد معدودی از بانوان را در مجلس داریم و تعداد معدودی را در هیات‌ها می‌بریم و از کمیته‌ها و شرکت در آنها باز می‌مانیم.

وی در خصوص مجالس کشورهای منطقه گفت: اگر اشتباه نکنم بر اساس قانون امارات باید و الزاما حداقل در مجلس، ۵۰ نماینده خانم حضور داشته باشند و در همه دنیا این موضوع را سهمیه‌بندی کرده‌اند و ما بحق در این موضوع عقب هستیم.

ایمن‌آبادی تصریح کرد: اشکال کار در تعارض منافع است، این دست از موارد که با منافع نمایندگان به خصوص قاطبه نمایندگان که در این مورد به خصوص آقایان بودند، تعارض دارد. این موضوع باید در جایی خارج از مجلس مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: واقعیت موضوع در رد این پیشنهاد این بود که آقایان که اکثریت قاطع مجلس را دارند، دیدند با این پیشنهاد از سهم مردان کم می‌شود.

آرمان امروز ـ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی