امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

رضا خندان: محکومیت حبس نسرین ستوده قطعی شد

Nasrin Sotoudeh (iran-emrooz.net)همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی می‌گوید محکومیت همسرش به ۳۳ سال حبس که طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال آن قابلیت اجرا دارد، قطعی شده است. رضا خندان گفت: «طبق قانون همسرم ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای برای اعتراض به حکم دادگاه مهلت داشت که اکنون ۴۰ روز از این تاریخ می‌گذرد و در اعتراض به روند تشکیل این پرونده و فرایند رسیدگی در دادسرا و دادگاه، همسرم به حکم اعتراض نکرد.»

**********

رضا خندان همسر نسرین ستوده روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت (۲۳ آوریل) در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی “ایرنا” ضمن اعلام قطعی‌شدن محکومیت همسرش به ۳۳ سال زندان، گفت خانم ستوده به حکم اعتراض نکرده است.

رضا خندان گفت: «طبق قانون همسرم ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای برای اعتراض به حکم دادگاه مهلت داشت که اکنون ۴۰ روز از این تاریخ می گذرد و در اعتراض به روند تشکیل این پرونده و فرایند رسیدگی در دادسرا و دادگاه، همسرم به حکم اعتراض نکرد.»

به گفته آقای خندان، دادستانی هم به عنوان مدعی‌العموم و شاکی در این پرونده، به حکم مزبور اعتراض نکرده و به طور خودکار رأی صادره قطعی شده است.

رضا خندان درباره پرونده قبلی همسرش که به پنج سال حبس محکوم شده است نیز گفت: «شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر، ۲۰ فروردین را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده بود که دادگاه به خاطر آنچه فوت یکی از بستگان قاضی اعلام شد، برگزار نشد.»

همسر نسرین ستوده از تعیین دهم اردیبهشت ماه – یک هفته دیگر – برای رسیدگی به این پرونده خبر داد و افزود: «البته همسرم اعلام کرده در اعتراض به روند رسیدگی به این پرونده، در دادگاه حضور نمی‌یابد.»

نسرین ستوده روز ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش بازداشت شد و از آن زمان در زندان اوین به‌سر می‌برد. به گفته رضا خندان برای او یک جلسه دادگاه به‌طور “غیابی” برای هفت اتهام در تاریخ ۹ دی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده است.

این هفت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “عضویت موثر در گروهگ غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح”، “تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن”، “ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی”، “اخلال در نظم و آسایش عمومی” و “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” ذکر شده است.

دویچه وله ـ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی