امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

یک دانش آموز در پی ضرب و شتم توسط معلم دچار آسیب شدید در بینایی شد

یک دانش آموز دبیرستانی در یکی از مدارس غرب تهران در پی ضرب و شتم توسط معلم مدرسه راهی بیمارستان شد. گزارش های پزشکی از آسیب شدید در بینایی این دانش آموز خبر دادند. و این درحالی است که مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است…

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه ایران، دانش‌آموز دبیرستانی که از سوی معلم مدرسه اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به خاطر آسیب شدید به چشم بخشی از بینایی اش را از دست داد.

پدر دانش آموز در این خصوص گفت: “روز یکشنبه پسرم در کارگاه آموزشی مدرسه اش در غرب تهران شرکت کرده بود. پس از دقایقی معلم اش از او سوالی پرسید و از آنجا که احساس کرد پسرم حواسش به صحبت های او نبوده با پایش ضربه ای به پسرم زد بعد از آن پسرم آرش به رفتار معلم اش اعتراض کرد که او این بار با ضربه مشت به صورت پسرم کوبید و شدت ضربه باعث شد که فریم عینکش خرد شده و به داخل چشم پسرم برود”.

وی در ادامه افزود: “پس از آن مسئولان مدرسه آرش را به بیمارستان فارابی منتقل کردند و در معاینات اولیه مشخص شد که علاوه بر آسیب به شبکیه، قرنیه و صلبیه هم دچار پارگی شدید شده است. به همین خاطر همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت”.

پدر آرش در پاسخ به این سوال که آیا عمل جراحی رضایت بخش بوده است، گفته است: “پزشکان نتیجه عمل را رضایت بخش عنوان کردند اما ظاهرا پسرم بخشی از دیدش را از دست داده است. البته قرار است تا ۶ ماه آینده دوباره عمل جراحی ترمیمی انجام شود تا بینایی اش به حالت قبل و طبیعی بازگردد. البته بعد از ترخیص از بیمارستان پسرم را به مرکز چشم پزشکی تخصصی دیگری منتقل کردیم که در آنجا هم پزشکان آسیب جدی به قرنیه و صلبیه را تایید کردند”.

بر اساس این گزارش، با توجه به شکایتی که علیه معلم مدرسه در کلانتری ۱۳۸ جنت آباد توسط خانواده آرش تنظیم  شده است، قرار است پس از بررسی دوربین های مداربسته مدرسه، معلم برای تحقیقات احضار شود. ضمن اینکه شکایتی هم در دادسرای ناحیه ۵ تهران علیه این معلم مطرح شده است تا برخورد قضایی با وی صورت گیرد.

لازم به اشاره است که مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی