امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تجمع های سراسری فرهنگیان در شهرهای مختلف و قطعنامه ی پایانی تجمع

این تجمعات که یک روز بعد از تجمع کارگران و بازداشت ده ها نفر در تهران صورت گرفت، با حضور گسترده ی معلمان برگذار شده است. گزارش های رسیده از تهران و استان‌های یزد، همدان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، کرمانشاه ، اصفهان، کردستان و … حاکی از تجمعات اعتراضی معلمان است. در تهران حضور نیروهای لباس شخصی گسترده بوده و آن ها ضمن عکس‌گرفتن از تجمع کنندگان، آن ها را تهدید کرده اند. خبرها حاکی از دستگیری سه معلم در تهران است…/

*****

با فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، امروز مقارن با روز معلم، معلمان کشور در برابر ادارات آموزش و پرورش دست به تجمع زدند. این تجمعات که یک روز بعد از تجمع کارگران و بازداشت ده ها نفر در تهران صورت گرفت، با حضور گسترده ی معلمان برگذار شده است. گزارش های رسیده از تهران و استان‌های یزد، همدان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، کرمانشاه ، اصفهان، کردستان و … حاکی از تجمعات اعتراضی معلمان است.
گزارش‌ها حاکی از برگزاری این تجمع‌ها در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرهای مختلف ایران از جمله تهران است. معلمان و فرهنگیان از جمله شعار می‌دادند: «درد من درد شماست، مردم به ما ملحق شوید».
در تهران حضور نیروهای لباس شخصی گسترده بوده و آن ها ضمن عکس‌گرفتن از تجمع کنندگان، آن ها را تهدید کرده اند. خبرها حاکی از دستگیری سه معلم در تهران است. گفته می شود رسول بداقی و محمد فلاحی اعضای کانون صنفی معلمان تهران پس از پایان تجمع توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

قطعنامه ی تجمع سراسری فرهنگیان در روز دوازده اردیبهشت

در حالی روز معلم را پاس می داریم که امروز نظام آموزشی به مدد سلب مسئولیت دولت و مدیران نالایق، بحرانی تر از هر زمان است.
نگاه تجاری به مدرسه کیفیت آموزشی را به محاق برده است. در قالب برون سپاری آموزش و خرید خدمات آموزشی باندهای مافیایی شکل می گیرند و عملا مدرسه فروشی می شود. پولی شدن و خصوصی سازی آموزش برنامه اصلی دولت و مجلس شده است و طرح های استثماری چون معلم تمام وقت در جریان است.

حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل چند برابر زیر خط فقر است. دولت بدهی خود به فرهنگیان را پرداخت نمی کند و یک بیمه ورشکسته را به ما تحمیل می کند. نهادهای امنیتی مانع تشکل یابی فرهنگیان هستند و فعالان صنفی و معلمان معترض به وضع موجود همچنان در حبس به سر می برند و حراست‌ها در پرونده سازی و هیات‌های تخلفات زیر مجموعه وزارتخانه و دولت در صدور احکام علیه فعالان صنفی از قوه قضاییه پیشی می گیرند.

با این حال تشکل های صنفی و فعالان کوشا، هرگز از طرح مطالبات صنفی و آموزشی جنبش معلمان دست نکشیده اند و از راههای مختلف صدای خود را به گوش فرادستان رسانده اند اما متاسفانه یک گام مثبت در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان برداشته نشده است.

در چنین شرایطی است که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران چاره ای ندارد جز اینکه با اعتراض و تجمع، جامعه و مسئولان را متوجه عواقب بحران موجود نماید بحرانی که در صورت ادامه وضعیت موجود، کودکان این سرزمین را بی آینده خواهد نمود و جامعه ملتهب را به قهقرا خواهد برد.

ما امروز از همین موضع در اینجا گرد آمده ایم که مطالبات خود را به شرح زیر اعلام نماییم :
۱- آزادی فوری و بدون قید و شرط فعالان صنفی و معلمان زندانی. توقف پرونده سازی علیه فعالان صنفی‌. بر قراری حقوق معلمان فعال صنفی محکوم به حبس،اخراج و قطع حقوق شده.

۲- همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلان.
٣- پرداخت به موقع حق الزحمه نیروهای قراردادی و اضافه کار نیروهای رسمی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان به صورت یکجا بخصوص بازنشستگان سال ۹۷. تاکید بر امنیت شغلی نیروهای غیررسمی.
۴- افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل به بالای خط فقر و اجرای رتبه بندی مرحله دوم برای معلمان.
۵- اجرای ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان بازنشسته و مشارکت آنان در مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری.
۶- اصلاح وضعیت ناهنجار و ناکارآمد بیمه خدمات درمانی فرهنگیان و داشتن بیمه ای کامل و متناسب با شرایط جسمی و سنی فرهنگیان بازنشسته.
۷- رفع موانع غیر قانونی ناشی از اعمال سلیقه های شخصی مسئولان و اعمال نظر غیر مسئولانه در امر صدور مجوزِ برگزاریِ مجمع عمومی برای تمامی تشکل های صنفی فرهنگیان. صدور پروانه فعالیت رسمی برای تشکل هایی که مجمع عمومی و انتخابات برگزار نموده اند. با تاکید بر تشکل یابی مستقل.
٨- توقف کامل طرح برون سپاری مدارس و لغو مجوز های خصوصی ساز‌ی آموزش و ارایه خدمات آموزشی باکیفیت، رایگان و عادلانه در مدارس دولتی.
۹- اصلاح ساختار دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم با تاکید بر رویکردهای نوین آموزشی و توقف جذب نیروی آموزشی با نگاه کالایی و تجاری به آموزش مانند مدارس حمایتی و نیروهای خرید خدمات آموزشی.

در پایان ضمن ابراز همدردی با مردم سیل‌زده از دولت و نهادهای حاکمیتی می خواهیم نسبت به بازسازی این مناطق اقدام نماید و بازسازی و ایمن سازی مدارس را در اولویت قرار داده و به وضعیت دانش آموزان و فرهنگیان مصیبت دیده رسیدگی ویژه نماید.

شورا تاکید می کند در صورتی که مطالبات فرهنگیان مورد توجه نهادهای مرتبط قرار نگیرد حق اعتراض برای فرهنگیان محفوظ است و شورا در راستای تحقق مطالبات کاملا قانونی و طبیعی به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

شورای‌هماهنگی‌تشکل‌های‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران
۱۲ اردیبهشت ماه

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی