امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

سخن‌گوی قوه قضاییه: اتهام مرضیه امیری، روزنامه‌نگار شرق امنیتی است

سخن‎گوی قوه قضاییه حدود ۲۰ روز پس از بازداشت «مرضیه امیری»، روزنامه‌نگار شرق، اتهام او را امنیتی عنوان کرد. این روزنامه‎نگار و دانشجوی علوم اجتماعی «دانشگاه تهران»، ۱۱ اردیبهشت، وقتی برای پی‎گیری وضعیت بازداشت شدگان «روز جهانی کارگر» به سمت بازداشتگاه «وزرا» در تهران رفته بود، دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان «اوین» منتقل شد…

 

به گزارش ایسنا، «غلامحسین اسماعیلی» روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت درباره اجازه نداشتن مرضیه امیری برای دیدار با وکیل گفت: «عمل مجرمانه در حوزه امنیت به او نسبت داده شده است و در این زمینه هر وکیلی نمی‌تواند وکالت کند.»

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که او نتوانسته است در این مدت به وکیل دسترسی داشته باشد.

پیش‎تر «انجمن دفاع از آزادی مطبوعات» در اعتراض به بازداشت مرضیه امیری و «کیوان صمیمی»، سردبیر ماه‎نامه «ایران فردا» بیانیه‌ای صادر و به بازداشت این دو اعتراض کرده بود.

در این بیانیه آمده بود:«انجمن دفاع از آزادی مطبوعات طی روزهای گذشته با نگرانی، حسن نیت و امیدواری در انتظار آزادی ایشان سیاست صبر و سکوت پیش گرفت با این امید که علاوه بر قانون‏مداری، دور‌اندیشی و مصلحت‌ سنجی مسوولان امنیتی و قضایی سبب‌ساز حل و فصل ماجرا شده و با رفع سوء تفاهم پیش آمده، آقای صمیمی و خانم امیری آزاد شوند. اما تداوم بازداشت آنان امیدها را کمرنگ نموده و نگرانی‏ها را افزایش داده است.»

ایران وایر ـ اول خرداد ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی