امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

هر شهروند یک گشت ارشاد!

سرپرست دادسرای ارشاد تهران از شهروندان خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و…»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و …» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم را به شماره تلفن اعلام شده ارسال کنند

 

 

***

 

 

?سرپرست دادسرای ارشاد تهران از شهروندان خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و…»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و …» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم را به شماره تلفن اعلام شده ارسال کنند. وی گفته است این اقدام در جهت «تسریع در برخورد با هنجارشکنی‌ها با استفاده از ظرفیت مردم و شهروندان دغدغه‌مند» صورت گرفته است.

?قوه قضائیه به طور رسمی از مردم دعوت کرده و به آنان اختیار جاسوسی در امور دیگری را داده و مجوز آزار و اذیت شهروند علیه شهروند را صادر کرده است. تصمیمی که بیش از بیش احساس ناامنی اجتماعی را به ویژه در زنان تقویت خواهد کرد و مردم را در مقابل یکدیگر قرار خواهد داد. تصور کنید تمامی کسانی که در فضاهای عمومی به زنان تذکر حجاب و پوشش می‌دهند در کم‌ترین زمان بتوانند بانی تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که “بدحجاب” تلقی می‌کنند، بشوند. یعنی هر شهروند یک گشت ارشاد. یعنی تنگ شدن بیش از پیش عرصه عمومی برای زنان.

#دیده‌بان_آزار

۱۸ خرداد ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی