امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

در کنار هم ایستاده‌ایم – فراخوان شورای بازنشستگان ایران به تجمع ۲۸ خرداد

حداقل معیشت، حداکثر فشار! افزایش دستمزد و حقوق قطره چکانی با مسیری پرپیچ وخم در مقابل سیلی از افزایش قیمت‌ها به آسانی و بی‌سروصدا، به رابطه‌ای مستمر بین بازنشستگان و همه نهادهای در قدرت تبدیل گشته است. زندگی شاغلین، بازنشستگان و بیکاران اینگونه به تاراج می‌رود. به‌همین مناسبت بازنشستگان کشوری، لشکری، فولادی و تامین اجتماعی در اعتراض به بحران گرانی و فقر برای روز ۲۸ خرداد، ساعت ده صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی در بهارستان فراخوان تجمع داده‌اند…

هر روز در سایه ی تعرضی جدید قرار میگیریم. توان دستمزد و حقوق ها از نفس افتاده ولی افزایش بهای تمام شده ی کالاها، حامل‌های انرژی و مواد غذایی، دارو، بهداشت و مسکن و هرآنچه نیازهای مردم است هر روز با افزایش سرسام آور، نفسی تازه میگیرند تا بدینوسیله رمق زندگی مردم به شریانهای پیکر یک درصدیها، خون تازه ای جاری سازد.
تک‌صدایی و نالیدن در خلوت ره به جایی نبرده و چاره ی خلاصی از این تار تنیده و مهارنشدنی که روزبروز بر ضخامتش افزوده و عرصه را بر ما تنگتر می نماید، تنها اعتراضی همصدا و منسجم است.
گرچه همسان سازی حقوقها و اجرای قانون خدمات مدیریت کشوری همچنان یکی از خواسته های بازنشستگان است ولی فشار علیه فعالین و بحران گرانی و فقر تا بدان حد طاقت فرسا شده که:
“تا پایان دادن به هر گونه فشار و تهدید علیه فعالین ومعترضین معیشتی ونیز توقف گرانی و تورم و افزایش فوری دستمزد ها در حد تامین یک زندگی توام با آسایش و آرامش، به اعتراض جمعی خود بطور منسجم ادامه داده و از پای نخواهیم‌ نشست.”

در کنار هم ایستاده ایم.
بازنشستگان کشوری، لشکری، فولادی و تامین اجتماعی و…

۲۸ خرداد ۹۸ ساعت ۱۰ صبح
بهارستان مقابل مجلس شورای اسلامی

به نقل از اخبار روز ـ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی