امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

چند نکته درباب مردان ملعون و زنان دریده و آقای پناهیان

«مردی که مطیع زن خود شود و از ترس از او فرمانبرداری کند، ملعون است و خود زن نیز از چنین مردی لذت نمی برد.مهمترین عامل ورود زنان به جهنم زبانشان دانسته شده است نه حجابشان.اغلب دختران بی بند و بار مادران دهان دریده ای دارند که در برابر شوهر خود زبانشان را نگه نداشته اند.»این‌ جملات از زبان علیرضا پناهیان، یکی از واعظین مشهور کشور که منتسب به جبهه پایداری است, منتشر شده

 

 

***

 

 

«مردی که مطیع زن خود شود و از ترس از او فرمانبرداری کند، ملعون است و خود زن نیز از چنین مردی لذت نمی برد.مهمترین عامل ورود زنان به جهنم زبانشان دانسته شده است نه حجابشان.اغلب دختران بی بند و بار مادران دهان دریده ای دارند که در برابر شوهر خود زبانشان را نگه نداشته اند.»

?این‌ جملات از زبان علیرضا پناهیان، یکی از واعظین مشهور کشور که منتسب به جبهه پایداری است منتشر شده. سخنانی که ترویج دهنده عینی خشونت علیه زنان است.

?او در حالی مردی را که به سخنان همسرش گوش فرا دهد ملعون می‌خواند که روایت‌های معتبر اسلامی سخنان دیگری درباره رفتار و عطوفت مردان با زنان بیان می‌کنند.
اگر بخواهیم با زبان خود آقای پناهیان و درباره آتش جهنم و عذاب صحبت کنیم، باید چند جمله از روایات معتبر را به او یادآوری کنیم؛ برخورد شوهر با همسر در محیط خانواده بسیار اهمیت دارد تا آنجا که مبنای عذاب اول قبر بدرفتاری با اهل خانه است و هیچ کس، هر قدر که ایمان داشته باشد از این عذاب خلاصی ندارد.

?مطابق آن‌چه که امروز در جهان اتفاق می‌افتد، حقوق زنان و توجه به آن از شرایط پیشرفت و به توسعه رسیدن کشورها محسوب می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که در مسیر توسعه قرار گرفته اما هنوز الفبای تفاهم در خانواده را نمی‌داند. آنچه وعاظی همانند پناهیان به آن‌هایی که به مجالسشان سر می‌زنند به عنوان خوراک می‌دهند، نتیجه‌ای جز خشونت روزافزونی که مطابق آمار‌های پزشکی قانونی رو به افزایش است نخواهد داشت.

?براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ۳۰ درصد از خشونت‌ علیه زنان از طرف غیر همسر و ۷۰ درصد از طرف همسر بوده که البته زنانی که تجربه خشونت از طرف همسر را داشته‌اند، افسردگی در آنها دو برابر بیشتر دیده می‌شود.

?آنچه پناهیان به صورت غیر مستقیم در سخنرانی خود به آن اشاره می‌کند، همان انگی است که عموما به مردان همراه با همسرانشان زده می‌شود. مردانی که در گویش جنسیت زده روزانه به زن ذلیلی متهم می‌شوند در این سخنرانی به ملعونین تعبیر شده‌اند.

?در سخنرانی مذکور از زنانی که در مقابل صحبت‌های همسرانشان می‌ایستند به دهن دریدگی یاد شده است. تعبیرات به کار رفته از سوی آقای پناهیان بسیار یک جانبه است. در دادگاه‌های خانواده روزانه زنان زیادی می‌روند و می‌آیند که حتی نمی‌توانند اثبات کنند که همسرشان به دلیل مصرف شیشه آن‌ها را به باد کتک می‌گیرند. عکسی که ضمیمه این گزارش امتداد می‌شود، عکس یکی از این زنان است که نام و نشانی او نزد خبر نگار امتداد محفوظ است و اگر آقای پناهیان دلش خواست می‌تواند شماره و نشانی او را بگیرد و با او درباره زنان دریده و مردان ملعون صحبت کند و بداند این زن بعد از یک سال مداوم کتک خوردن از همسر معتادش هنوز حتی نتوانسته است شکایت رسمی خود را ثبت کند.

امتداد-شهرزاد همتی

۲۷ مرداد ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی