امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

بازداشت شهلا انتصاری و اتهام ارتباط با گروه های برانداز به نویسندگان نامه به خامنه ای

خانم انتصاری، از امضاکنندگان نامه درخواست برکناری رهبر جمهوری اسلامی، پیشتر نیز در روز جهانی زن سال ۹۶ نیز به همراه تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی روز جمعه مدعی شد: افرادی که هفته گذشته در مشهد دستگیر شدند در ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور بودند و دستگیری آنها هیچ ارتباطی با نامه آنان به رهبری ندارد…/

*****

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۳۱ مردادماه ۹۸، شهلا انتصاری، فعال حقوق زنان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
گفته می شود بازداشت خانم انتصاری در باغ شخصی وی در شهر رشت و توسط مامورین اداره اطلاعات صورت گرفته است؛ با این حال از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست. خانم انتصاری، از امضاکنندگان نامه درخواست برکناری رهبر جمهوری اسلامی ایران،پیشتر نیز در روز جهانی زن سال ۹۶ نیز به همراه تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

دستگیری به دلیل «ارتباط با گروه های برانداز»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی روز جمعه مدعی شد: افرادی که هفته گذشته در مشهد دستگیر شدند در ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور بودند و دستگیری آنها هیچ ارتباطی با نامه آنان به رهبری ندارد.
حسن جعفری به ایرنا گفت: این افراد که ۱۴ نفر هستند پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند!
وی افزود: پنج نفر از این افراد ساکن مشهد هستند و سوال اینجاست مابقی آنان چرا به مشهد آمده و علت حضور آنان در این شهر چه بوده است؟
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با بررسی موضوع توسط دستگاه های امنیتی و به منظور پیشگیری از هرگونه اخلالگری افراد یاد شده دستگیر شدند.
وی گفت: در این ارتباط ۱۴ نفر دستگیر شدند که ۲ نفر آنان زن هستند و مرجع قضایی در حال رسیدگی به جرایم آنان است.

۱۴ تن از کنشگران حوزه زنان در ایران در میانه مردادماه در بیانیه‌ای خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار کامل از جمهوری اسلامی» شدند.
این کنشگران با اشاره به خواسته مشابهی که ۱۴ فعال مدنی در خرداد امسال مطرح کرده بودند در بیانیه خود نوشته‌ بودند: در اعتراض به آپارتاید جنسیتی که «حاصل نگاه مردسالارانه نظام فقاهتی است، علیه این نظام ضدزن که ارزش‌های انسانی ما را محو نموده است، به پاخاسته و خواستار گذار کامل از نظام جمهوری‌ اسلامی و تدوین قانون اساسی جدیدی هستیم.»
شهلا انتصاری، نصرت بهشتی، فرشته تصویبی، پروا پاچیده، گیتی پورفاضل، عزت جوادی حصار، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، فاطمه سپهری، مریم سلیمانی، سوسن طاهرخانی، فرنگیسِ مظلوم، نرگس منصوری و کیمیا نوروزی‌ صابر امضاکنندگان این بیانیه بودند.

۱ شهریور ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی