امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

انتشار فایل صوتی نوشین جعفری از انفرادی اطلاعات سپاه:

 اگر اطلاعات اکانت را در اختیار نیروهای امنیتی قرار ندهی، خانواده‌ات را تحت فشار می گذارند

نوشین جعفری عکاس و خبرنگار هنری و سینمایی که از چندی پیش  در انفرادی به سر می برد، چند روز پیش  از صفحه اینستاگرام شخصی‌اش، پیامی صوتی برای یکی از دوستانش که از فعالان سیاسی است می‌فرستد. در این فایل صوتی ، نوشین جعفری در حالی که به وضوح مضطرب و تحت فشار است، از دوستش می‌خواهد پسورد و ایمیل اکانت «یاردبستانی» را به بازجویانش بدهد و با نگرانی به او می‌گوید اگر اطلاعات اکانت را در اختیار نیروهای امنیتی قرار ندهد، خانواده‌ات را تحت فشار قرار خواهند داد

 

 

***

 

 

?نوشین جعفری عکاس و خبرنگار هنری و سینمایی که از چندی پیش در بازداشت نیروهای امنیتی و در انفرادی به سر می برد، چند روز پیش در اقدامی بی‌سابقه از صفحه اینستاگرام شخصی‌اش، پیامی صوتی برای یکی از دوستانش که از فعالان سیاسی است می‌فرستد. در این فایل صوتی که در اختیار کلمه قرار گرفته است، نوشین جعفری در حالی که به وضوح مضطرب و تحت فشار است، از دوستش می‌خواهد پسورد و ایمیل اکانت «یاردبستانی» را به بازجویانش بدهد و با نگرانی به او می‌گوید اگر اطلاعات اکانت را در اختیار نیروهای امنیتی قرار ندهد، خانواده‌ات را تحت فشار قرار خواهند داد.

?دوست نوشین اما در پیامی صوتی اطلاع از این اکانت را تکذیب کرده و اظهار امیدواری می‌کند هرچه سریعتر این سوء تفاهم بر طرف گردد.

?این نمونه ارسال پیام که به طور مشخص تحت فشار نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه صورت گرفته از جمله اقداماتی است که تاکنون سابقه نداشته است. این درحالیست که چندی از مرگ نامعلوم و مشکوک کاووس سیدامامی در زندان تحت کنترل اطلاعات سپاه و در سرآغاز موج بازداشت فعالان محیط زیست و نیز افشای چگونگی شکنجه و کسب اقاریر واهی و خلاف واقع از مازیار ابراهیمی و تنی دیگر از متهمان ترورهای دانشمندان هسته ای نمی گذرد و با توجه به سابقه این نحوه برخورد با متهمان و نتایج خلاف واقع آن در بازداشتگاه های نامعلوم و غیرقانونی اطلاعات سپاه که به هیچ نهاد قانونی همچون وزارت اطلاعات یا سازمان زندان ها یا قوه قضاییه هم پاسخگو نیست بیم آن می رود که با توجه به بی خبری از نوشین جعفری و آنچه به عنوان موارد اتهامی به وی ابلاغ شده است، در غیاب وکیل و خانواده و نمایندگان نهادهای قانونی، وضعیت وی در آستانه خطر قرار گرفته باشد. وضعیتی که در آن زندانی با ارسال فایل صوتی در مسیج خصوصی و به صورتی آشفته و مستاصل تهدید امنیتی ها را به دوست خود انتقال می دهد. در حالی که شب گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نوشین جعفری با خانواده‌اش تماس گرفته و حالش خوب به نظر می‌رسیده، این فایل صوتی نشان می‌دهد که وی برای اعتراف به اتهام مورد نظر به شدت تحت فشار است.

?به نظر می رسد اکنون وظیفه نهادهای نظارتی از جمله کمیسیون اصل نود مجلس و نمایندگانی همچون علی مطهری و محمود صادقی است تا در فقدان پاسخگویی نهادهای بالادستی اطلاعات سپاه نظیر فرماندهی آن نهاد، نسبت به وضعیت این خبرنگار و عکاس حوزه هنر و سینما واکنشی متناسب داشته و از وضعیت وی و آنچه بر او می رود اطلاع دقیق کسب کنند تا اتفاق ناگوار دیگری نظیر موارد پیش گفته در کشور رخ ندهد و اطلاعات سپاه ملزم به پاسخگویی گردد.

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی