امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

طرح اتهامات متعدد برای فعالان حقوق زنان:احضار ناهید شقاقی و اکرم نصیریان و تفهیم اتهام اسرین درکاله

اسرین درکاله، فعال حقوق زنان روز پنج‌شنبه به دادسرا منتقل و از بابت موارد متعددی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. وی بیش از یک ماه گذشته را در بازداشت به سر برده است. اسرین در حوزه توانمندسازی زنان از جمله سوادآموزی فعالیت می‌کرد…ناهید شقاقی و اکرم نصیریان، دو فعال حقوق زنان، به صورت تلفنی به دادسرای اوین احضار شدند. از این شهروندان خواسته شده است که صبح روز یکشنبه در این محل حاضر شوند…

 

نسرین درکاله در تاریخ ۱۶ مردادماه به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۹ شهریورماه ۹۸، اسرین درکاله، فعال حقوق زنان در دادسرا مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.
فیروزه شرف الدین، مادر اسرین درکاله روز گذشته با انتشار یادداشتی از ملاقات کابینی با فرزندش خبر داده و گفته است: “او را به دادسرا برده اند و اتهاماتی به او نسبت داده شده از جمله؛ ۱.اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور. ۲.فعالیت تبلیغی علیه نظام. ۳.عضویت در گروه ندای زنان ایران با هدف بر هم زدن امنیت کشور. ۴.تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و حمایت از این موضوع و جریانات همراه آن و انتشار آن در فضای مجازی. ۵. تظاهر به عمل حرام در اماکن عمومی”.
اسرین درکاله در تاریخ ۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۹۸، از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.
این شهروند در حوزه توانمندسازی زنان از جمله سوادآموزی فعالیت می‌کرد. اسرین درکاله در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با موضوعاتی با عناوین “زنان نیروی اصلی اعتراض” و “چهل سالگی جنبش زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بود.
مریم محمدی دیگر عضو انجمن ندای زنان ایران نیز در تاریخ ۱۷ تیرماه بازداشت و در تاریخ ۱۷ مردادماه به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

ناهید شقاقی و اکرم نصیریان به دادسرای اوین احضار شدند


ناهید شقاقی و اکرم نصیریان، دو فعال حقوق زنان، به صورت تلفنی به دادسرای اوین احضار شدند. از این شهروندان خواسته شده است که صبح روز یکشنبه در این محل حاضر شوند. ناهید شقاقی و اکرم نصریان در اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ترتیب در تاریخ ۱ تیرماه و ۵ خردادماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، طی این احضار که به صورت تلفنی صورت گرفته از این شهروندان خواسته شده که صبح روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸ در این شعبه حاضر شوند.

اکرم نصیریان، روز یکشنبه ۵ خردادماه پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد و ناهید شقاقی دیگر فعال بازداشتی نیز در تاریخ ۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی