امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

تظاهرات در حمایت از روژاوا در برابر تهاجم نظامی دولت ترکیه

روز شنبه ، ۱۲ اکتبر برابر با ۰۲۰ مهرماه در میدان «هرمن» شهرِ برلین از ساعت ۱۵:۰۰ هزاران نفرجهت متوقف کردن جنگ علیه منطقه ی خودمختار روژاوا گرد هم آمدند. شرکت کنندگان اکثرا از فعالان اپوزیسیون و ضد جنگ کشورهای مختلفی مثل فلسطین، اسرائیل، اِکوادور، لبنان، سوریه، ترکیه، عراق، ایران، آلمان،…ساکنِ شهر برلین بودند.

 

 

 

***

 

 

روز شنبه ، ۱۲ اکتبر برابر با ۰۲۰ مهرماه در میدان «هرمن» شهرِ برلین از ساعت ۱۵:۰۰ هزاران نفرجهت متوقف کردن جنگ علیه منطقه ی خودمختار روژاوا گرد هم آمدند.

شرکت کنندگان اکثرا از فعالان اپوزیسیون و ضد جنگ کشورهای مختلفی مثل فلسطین، اسرائیل، اِکوادور، لبنان، سوریه، ترکیه، عراق، ایران، آلمان،…ساکنِ شهر برلین بودند.

دراین تظاهرات، رژیم جنگ افروز و متجاوز ترکیه و نیز حمایت گرانش بشدت محکوم شدند، حمایت گرانی که با ارسال اسلحه و تجهیزات نظامی برای رژیم ترکیه در بی خانمان کردن، کشته و زخمی کردن هر بیشتر مردم منظقه ی شمال سوریه سهیم هستند.

رژیم ترکیه هدفمند، تضعیف، توقف و نابودی مسیر روبه رشد و توسعه ی روژاوا را در پیش گرفته است. مردم منطقه شمال سوریه مفهوم زندگی را در پروسه ی نظامند صلح، آزادی و برابری منطقه تجربه کرده اند و محافظت از آن را نیز در مبارزه با نیروهای اشغالگر داعش قبلا به خوبی فراگرفته و آزموده شده اند.

امروز هم قطعا روژاوا با همبستگی نیروهای صلح طلب دنیا از جمله در این گردهمایی، نیروهای جنگ طلب ترکیه و جهان را به عقب می راند و مسالمت جویانه به راه ازادی – و برابری طلبانه ی خود ادامه می دهد.

قابل توجه است که تا این لحظه دولت های آلمان، فرانسه و بریتانیا از تعلیق و توقف پروژه ها و تجهیزات نظامی خود به ترکیه اعلام مواضعی کرده اند ولی هیچ اقدام جدی در جهت توقف جنگ بعمل نیاورده اند.`

 

آذین – ۲۳ مهر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی