امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

بیانیه ی شبکه همبستگی برای حقوق بشر در مورد تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه

خاورمیانه به صحنه کشتار و آوارگی مردم کشورهای این منطقه تبدیل شده است و حق زندگی که نخستین و اساسی ترین حق انسانی بشر میباشد توسط جنگ افروزان خارجی و داخلی پایمال گردیده است. مردم و زنان و کودکانی که هیچگونه دخالت و منافعی در این جنگ ها نداشته و ندارند قربانیان اصلی تمام جنگها و اقدامات تروریستی گروههای بنیادگرای اسلامی هستند که هم اکنون در کشورهای خاورمیانه و از جمله سوریه جریان دارد…/

*****

مدافعان حقوق بشر در ایران و سراسر جهان

خاورمیانه به صحنه کشتار و آوارگی مردم کشورهای این منطقه تبدیل شده است و حق زندگی که نخستین و اساسی ترین حق انسانی بشر میباشد توسط جنگ افروزان خارجی و داخلی پایمال گردیده است. مردم و زنان و کودکانی که هیچگونه دخالت و منافعی در این جنگ ها نداشته و ندارند قربانیان اصلی تمام جنگها و اقدامات تروریستی گروههای بنیادگرای اسلامی هستند که هم اکنون در کشورهای خاورمیانه و از جمله سوریه جریان دارد.

خاورمیانه در بیش از صد سال گذشته همواره جولانگاه سرکوب دموکراسی و نقض حقوق بشر توسط رژیم های دیکتاتوری با همیاری و مشارکت دول قدرتمند جهانی بوده و میباشد. در سالهای اخیر و با لشکرکشی قدرتهای خارجی به خاورمیانه به بهانه مبارزه با تروریسم، نقض حقوق بشر در این منطقه از جهان عملا ابعاد گسترده تری پیدا کرده و دخالت قدرتهای خارجی و منطقه ای، زمینه مناسب تری برای حکومت های ارتجاعی و ضد حقوق بشری در خاورمیانه فراهم کرده است که با عبور از مرزها و حدود جغرافیائی خود و بی پروا در کشورهای مجاور و در آنسوی مرزها به قتل و کشتار و آواره کردن انسانها بپردازند.

عراق، افغانستان، سوریه و یمن و آخرین نمونه اش حمله وحشیانه ارتش ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه، همه مصداق بارزی هستند که حکومت های خودکامه و ارتجاعی در خاورمیانه، از اوضاع آشفته و ناهنجار ناشی از اشغالگری و حضور نظامی قدرتهای خارجی در خاورمیانه استفاده می نمایند تا مردم آزادیخواه، مدافعان حقوق بشر و دگراندیشان را در کشورهای خاورمیانه مورد یورش قرار دهند.

حمله وحشیانه نیروهای نظامی دولت ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه به بهانه ی مبارزه با تروریسم که در عمل با هدف جا به جایی قومی و کشتار مردم کرد و اعدام های صحرائی رهبران نیروهای کرد درحال جنگ با داعش در آن منطقه صورت گرفته، جنایت حکومت ترکیه علیه بشریت است. حکومتی که خود از حامیان گروه تروریستی داعش در سوریه بوده، اینک برای نابود کردن سنگر آزادیخواهی کردهای سوریه که در افتخار شکست دادن داعش در سوریه سهیم بوده اند، از ترس اینکه این سنگر آزادیخواهی بر جنبش آزایخواهانه مردم ترکیه و سایر مناطق تأثیر بگذارد، با تمام قوا وارد سوریه شده است.

این تجاوز آشکار و جنگ و کشتار در مناطق کردنشین سوریه محکوم است و ما نهادهای ایرانی مدافع حقوق بشر، از تمام آزادیخواهان و مدافعان حقوق بشر در کشورهای خاورمیانه و جهان درخواست میکنیم که ضمن اعلام انزجار از حمله دولت ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه، از این دولت متجاوز و حامی داعش بخواهند که برای همیشه به اقدامات نفرت انگیز و ضدبشری خود علیه مناطق کرد نشین سوریه خاتمه دهد.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

اکتبر ۲۰۱۹

امضاء:

۱ – انجمن زنان ایرانی – مونترال

۲ – انجمن تئاتر ایران و آلمان ـ کلن

۳ – انجمن همبستگی ایرانیان – تگزاس

۴ – انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

۵ – انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران – هامبورگ

۶ – بنیاد اسماعیل خویی

۷ – مادران پارک لاله ایران

۸ – حامیان مادران پارک لاله – دورتموند

۹ – حامیان مادران پارک لاله – هامبورگ

۱۰- حامیان مادران پارک لاله – فرزنو

۱۱- شبکه همبستگی ملی فرزنو – کالیفرنیا

۱۲- شبکه “نه جمهوری اسلامی” شمال کالیفرنیا

۱۳- شبکه “نه به جمهوری اسلامی” استکهلم

۱۴- شبکه “نه به جمهوری اسلامی” نروژ

۱۵- شبکه “نه به جمهوری اسلامی” دانمارک

۱۶- شبکه “نه جمهوری اسلامی” اورنج کانتی – کالیفرنیا

۱۷- فدراسیون اروپرس

۱۸- کانون مدافعان حقوق بشر کردستان

۱۹- کمیته دفاع از حقوق بشر در ایران – شیکاگو

۲۰- کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

۲۱- کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

۲۲- مادران صلح مونترال

۲۳- نهاد «همه حقوق بشر، برای همه، در ایران»

۲۴- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – هلند

۲۵- همبستگی برای حقوق بشر در ایران – کلگری

۲۶- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – مونترال

۲۷- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – نیویورک

۲۸- همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا) – ونکوور

۲۹ – انجمن جمهوری خواهان آلمان

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی