امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

تظاهرات زنان سیاه‌پوش علیه دولت شیلی

زنان سیاه پوش معترض در حالیکه در مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر سانتیاگوی شیلی تجمع کرده بودند ناگهان سکوت خود را شکستند و شعار «عدالت، حقیقت و منع مصونیت» را سر دادند. معترضان از وضعیت دستمزدها، مراقبت‌های بهداشتی ناکافی و افزایش فاصله بین غنی و فقیر در یکی از ثروتمندترین کشور‌های آمریکای لاتین خشمگین هستند…/

*****

هزاران زن در شیلی که لباس سیاه پوشیده بودند در تظاهراتی آرام در مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر سانتیاگوی شیلی تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، هزاران زن در شیلی که لباس سیاه بر تن داشتندٍ، با برگزاری تظاهرات علیه دولت، خواستار اجرای عدالت درباره افراد کشته و زخمی شده در اعتراض‌های اخیر شدند.

به دنبال تظاهرات آرام زنان شیلیایی، دهها هزار نفر از مردم در تظاهرات گسترده تر دیگری شرکت کردند که به درخواست رسانه های اجتماعی از مردم در روز گذشته (جمعه) انجام شد.

زنان سیاه پو معترض در حالیکه در مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر سانتیاگوی شیلی تجمع کرده بودند ناگهان سکوت خود را شکستند و شعار «عدالت، حقیقت و منع مصونیت» را سر دادند.

آنها پلاکاردهایی را در ادای احترام به کشته ها و زخمی های اعتراض ها در دست داشتند. بر اساس گزارش موسسه حقوق بشر ملی شیلی در اعتراض ها ۲۰ نفر کشته و بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر زخمی شده اند.

یکی از معترضان به خبرگزاری فرانسه گفت که تا وقتی دولت پاسخی درباره کشته شدگان ندهد، آرام نخواهیم نشست. ما احساس می کنیم دولت خیانت کرده است.

در میدان «پلازا ایتالیای» شیلی که مرکز اصلی تظاهرات دو هفته گذشته بوده، هزاران نفر پرچم شیلی و پرچم سرخپوستان شیلی موسوم به «ماپوچه» را در دست داشتند.

معترضان از وضعیت دستمزدها، مراقبت های بهداشتی ناکافی و افزایش فاصله بین غنی و فقیر در یکی از ثروتمندترین کشورهای آمریکای لاتین خشمگین هستند.

ناآرامی ها در شیلی به دنبال افزایش بلیط حمل و نقل و دیگر اقدامات ریاضتی آغاز و به غارت، خرابکاری و درگیری بین معترضان و پلیس منجر شد.

بسیاری از معترضان خواستار استعفای «سباستین پینه را» رئیس جمهوری میلیاردر شیلی هستند.

پینه را، مجموعه ای از اقدامات اجتماعی و ترمیم کابینه را در تلاش برای آرام کردن اعتراضات اعلام کرده اما بیهوده بوده است.

چهارشنبه گذشته، دولت شیلی اعلام کرد که از میزبانی اجلاس اقتصادی اپک در نوامبر (آبان) و کنفرانس تغییرات آب و هوایی(سی او پی – COP) ماه دسامبر (آذر) صرف نظر کرده که اعلام این موضوع ضربه ای به وجهه این کشور بود.

دولت شیلی اعلام کرده که به دلایل امنیتی چاره ای به جز لغو میزبانی این اجلاس ها نداشته است.

۱۱ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی