امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اعلام اعتصاب غذای زنان درویش زندانی به تبعیت از دکتر نورعلی تابنده

در پی امتناع از خوردن غذا و دارو توسط دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی،«سپیده مرادی»، «شکوفه یداللهی» و «سیما انتصاری»، سه تن از زنان درویش زندانی در زندن «اوین» نیز اعتصاب غذا کردند. تا این لحظه ۷۱ درویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده اند. ۶۸ نفر از  مردِ ان دراویش در زندان فشافویه و سه تن از زنان دراویش در زندان اوین. آنها نگران قطب درویشان و خواهلن رفع محدودیت و بازگشایی حسینیه درویشی هستند

 

 

***

 

 

در پی امتناع از خوردن غذا و دارو توسط دکتر «نورعلی تابنده»، قطب دراویش گنابادی، «سپیده مرادی»، «شکوفه یداللهی» و «سیما انتصاری»، سه تن از زنان درویش زندانی در زندن «اوین» نیز اعتصاب غذا کردند.

تا لحظه انتشار این خبر، ۷۱ درویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. ۶۸ تن از مردان دراویش در زندان «فشافویه» و سه تن از زنان درویش در زندان اوین در تماس خود از زندان، ضمن اعلام اعتصاب غذای خود گفته‌اند: «ما جمعی از درویشان زندانی در اعتراض به اخبار و وضعیت نگران کننده‌ قطب درویشان، آقای نورعلی تابنده و رفع محدودیت‌های ایشان و بازگشایی حسینیه و مجالس درویشی، دست از دارو و غذا خواهیم کشید.»

امتناع غذا و دارو از سوی دکتر تابنده در اعتراض به ممنوعیت ملاقات درویشان با او در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی و نگرانی از وضعیت درویشان زندانی انجام شده است.

منابع خبری «ایران‌وایر» می‌گویند: «در پی بسته شدن حسینیه‌های درویشان در سراسر ایران، جلسات ملاقات و گفت‌وگوی رو در روی دکتر تابنده با آن‌ها لغو شده است.»

به گفته آن‌ها، چهار نوبت در هفته در منزل شخصی این قطب درویشان گنابادی در «گلستان هفتم» خیابان «پاسداران» تهران مجالسی برگزار می‌شد که این مجالس هم پس از حوادث گلستان هفتم ملغی شده‌اند.

بعد از حوادث گلستان هفتم در اول اسفند ۱۳۹۶، «حسینیه امیرسلیمانی» که در آن مجالس درویشان گنابادی برگزار می‌شد، تعطیل شد.

دکتر نورعلی تابنده پس از یک سال حصر خانگی، با فشارها و پی‌گیری‌های شاگردانش، به تازگی توانسته بود ملاقات‌ با درویشان را در منزل شخصی‌ خود از سر بگیرد. اما شنیده‌ها حاکی از آن هستند که این ملاقات‌ها دوباره ممنوع شده‌اند.

ایران وایر – ۱۳ ابان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی