امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

برخی خبرهای زنان زندانی سیاسی از زندان های رژیم

همسر ندا ناجی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: “دادگاه ندا برگزار شد، وثیقه ای صادر نشد و باز به زندان برگردانده شد”.. شهلا جهانبین ، نرگس منصوری و گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند..راحله راحمی پور و ژیلا کرم زاده مکوندی بازداشت شدند.. با اعزام سمانه نوروزی مرادی به بیمارستان، با وجود وضعیت نامناسب جسمی او، خودداری و نیز با مرخصی او مخالفت کردند…/

****


جلسه دادگاه ندا ناجی برگزار شد

بنا به گزارش هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شد.
جمال عاملی، همسر ندا ناجی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: “دادگاه ندا برگزار شد، وثیقه ای صادر نشد و باز به زندان برگردانده شد”.

ندا ناجی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.

وی در تاریخ ۲۵ خردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین


گیتی پورفاضل با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

عصر روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸، گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.
محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر در این خصوص گفت: “امروز همکار گرامی ام، سرکار خانم گیتی پورفاضل هم با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. خانم شهلا انتصاری دو روز قبل با همین مقدار وثیقه آزاد شده بود. هر دو در شمار چهارده تن بانوان کنشگر مدنی هستند که حکم آنان صادرشده و به رویت اینجانب رسیده اما پس از دیدار با موکلینم توضیح خواهم داد”.

گیتی پورفاضل پیشتر در تاریخ ۲۸ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

شهلا جهانبین و نرگس منصوری با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

شهلا جهانبین و نرگس منصوری لحظاتی قبل با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند. نرگس منصوری، فعال مدنی و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در تاریخ ۲۱ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود سه هفته با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین و نهایتا به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود. شهلا جهانبین نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت یک ماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

راحله راحمی پور و ژیلا کرم زاده مکوندی بازداشت شدند

راحله راحمی پور، فعال حقوق بشر و ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی شب سه شنبه ۲۱ آبان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند. ماموران پس از بازداشت این شهروندان به منزل آنها رفته و پس از تفتیش خانه‌هایشان برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه آنها را ضبط کرده و با خود بردند. ماموران همچنین در زمان تفتیش منزل راحله راحمی پور ضمن توهین به پسر و دختر ایشان به آنها نیز گفته‌اند روز شنبه خود را به دادسرای اوین معرفی کنند.

این ماموران که گفته می‌شود از اطلاعات سپاه بوده‌اند، در زمان تفتیش منزل راحله راحمی پور به پسر و دختر ایشان نیز گفته‌اند روز شنبه خود را به دادسرای اوین معرفی کنند.
یک منبع نزدیک به خانواده یکی از بازداشت شدگان در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “خانواده ژیلا کرم زاده مکوندی و راحله راحمی پور از شب گذشته به دادسرای اوین، بازداشتگاه دادگاه انقلاب و دادسرای ارشاد مراجعه کردند اما به آنها گفتند این افراد در هیچکدام از این بازداشتگاه‌ها نیستند. سرانجام پس از مراجعه خانواده‌ها به پلیس امنیت به آنها گفتند که تعدادی از افراد امروز بازداشت شدند ولی تمامی بازداشت شدگان به جز یک نفر یک ساعت قبل آزاد شده‌اند”.

وی ادامه داد: “زمانی که خانواده خانم راحمی پور به خانه بازگشتند، ۵ مامور امنیتی به همراه راحله راحمی پور و ژیلا کرم زاده مکوندی در آنجا بودند. خانواده خانم راحمی پور در آنجا متوجه شدند که ساعتی پیش از این نیز منزل خانم مکوندی توسط ماموران اطلاعات سپاه مورد تفتیش قرار گرفته و برخی از وسایل شخص ایشان را با خود برده‌اند. از آن جهت که حال جسمی خانم راحمی پور مساعد نبود، دخترشان به دلیل بی‌خبری چند ساعته از مادرش و نگرانی از وضعیت او با ماموران بحث کرد. با بالا گرفتن بحث، ماموران به دخترشان دستبند زدند، پسر خانم راحمی پور را نیز به اتاق دیگری بردند و مورد ضرب و شتم و توهین قرار دادند. در نهایت به دو فرزند خانم راحمی پور نیز گفته‌اند از آنها به اتهام “توهین به مامور و وقفه در انجام وظیفه ماموران” شکایت خواهند کرد و باید صبح روز شنبه خود را به دادسرای اوین معرفی کنند”.

عدم اعزام به بیمارستان و مخالفت با مرخصی سمانه نوروز مرادی

سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی هشتمین ماه از مدت محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، او به بیماری لوپوس مفصلی مبتلا است و با وجود وضعیت نامناسب جسمی از اعزام به بیمارستان یا مرخصی درمانی محروم مانده است. وی همچنین اواخر مهرماه امسال پدر خود را از دست داده و علی رغم درخواست‌های متعدد برای اعزام به مرخصی تاکنون با خواسته وی موافقت نشده است. خانم نوروز مرادی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس محکوم شد که ۵ سال از آن قابلیت اجرایی داشت. این حکم نهایتاً با عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه زندان کاهش پیدا کرد.
نرگس محمدی، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر محبوس در بند زنان زندان اوین، پیشتر در خصوص وضعیت هم بندی خود نامه‌ای نوشته بود. خانم محمدی در بخشی از این نامه می‌گوید: “(سمانه) در فرصت ۱۰دقیقه تلفن، خبر فوت پدرش را از مادر شنیده بود. صدای پردرد و بغض آلودش در تمام بند می پیچید که به مادرش می گفت مامان من بابا رو نتونستم ببینم و رفت. گوشی تلفن از دستش افتاد و بیهوش شد. پیش از فوت پدرش، شبها که دیر هنگام از کنار تختش می گذشتم، سمانه بیدار بود و از شدت درد ناشی از بیماری لوپوس مفصلی که ۱۵ سال است مبتلا به آن می باشد، به خود می‌پیچید”.

۲۳ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی