امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

گزارشی از خشونت علیه زنان در سال ۹۸

خشونت علیه زنان در سال ۹۸ بیش از گذشته به نظر می رسد هرچند آمار دقیقی در دست نیست اما زیر و رو کردن صفحات حوادث روزنامه ها و سایت های خبری نشان از شدت خشونت علیه زنان می دهد. هشت اذرماه ۹۸ رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش ۲۰ تا ۲۲ درصدی گزارش خشونت علیه زنان در اورژانس اجتماعی طی سال ۹۷ خبر داد و گفت این آمار به معنای آن نیست که خشونت‌ها افزایش یافته بلکه این موارد در جامعه وجود داشته است و به دلیل افزایش مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده است.. همچنین افزایش خشونت و فقر اقتصادی در خانواده ها نیز می تواند به افزایش خشونت علیه زنان در خانه منجر شود. ..

*****

دیگری: خشونت علیه زنان در سال ۹۸ بیش از گذشته به نظر می رسد هرچند آمار دقیقی در دست نیست اما زیر و رو کردن صفحات حوادث روزنامه ها و سایت های خبری نشان از شدت خشونت علیه زنان می دهد. هشت اذرماه ۹۸ رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش ۲۰ تا ۲۲ درصدی گزارش خشونت علیه زنان در اورژانس اجتماعی طی سال ۹۷ خبر داد و گفت این آمار به معنای آن نیست که خشونت‌ها افزایش یافته بلکه این موارد در جامعه وجود داشته است و به دلیل افزایش مراکز اورژانس اجتماعی گزارش شده است یعنی مواردی که از سوی اورژانس اجتماعی شناسایی می‌شوند نسبت به سال‌‌های گذشته بیشتر شده است و این امر به واسطه ظرفیت جدیدی است که از سوی سازمان بهزیستی در شهرهایی که فاقد اورژانس اجتماعی بودند، ایجاد شده است و حق مطالبه‌گری و پیگیری را در اختیار جامعه زنان قرار داد. به گفته او بیشترین علت این گزارش‌ها به ترتیب عامل اعتیاد، فقدان آگاهی درباره مسایل زناشویی و اختلالات روانی است.

اما در کنار این که ممکن است زنان بیش از گذشته به دلیل آگاهی از حقوق خود دست به شکایت بزنند، بخشی از شکایت ها به دلیل تهدیدکنندگی بیشتر که خطر مرگ رابرای زنان در پی دارد می تواند باشد. همچنین افزایش خشونت و فقر اقتصادی در خانواده ها نیز می تواند به افزایش خشونت علیه زنان در خانه منجر شود. امسال بیش از سالهای گذشته به اخبار قتل زنان ان هم به شیوه های فجیع بر می خوریم جدا از قتل خبرسازی که توسط شهردار سابق تهران انجام شد و جامعه را شوکه کرد، قتل های دیگری در سکوت روی داده بسی فجیع تر، در ادامه مجموعه خبرهایی که از صفحه حوادث خبرانلاین گرداوری شده است و شامل خشونت های خانگی و خشونت علیه زنان به طور کلی می شود درج شده است. در بخش اول این گزارش به چندهمسری و قتل زنان پرداخته ایم ، سایراشکال خشونت به دلیل طولانی بودن متن گزارش در بخش دوم منتشر می شود.

چندهمسری خشونتی آشکار علیه زنان

چندهمسری یکی از اشکال تبعیض علیه زنان است که زمینه ساز خشونت های مختلف علیه آنان می شوند. براساس آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده، بالاترین درصد مردانی که بیش از یک همسر دارند متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» است، این درحالیست که استان سمنان با نرخ ۰.۶۹ درصد نسبت به سایر استان‌ها کمترین میزان چندهمسری را تجربه کرده و در این زمینه رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.

نگاهی بر آمارهای اطلس وضعیت زنان و خانواده که بر مبنای سال ۹۵ تهیه شده، نشان می‌دهد بالاترین درصد زنانی که همسرشان بیش از یک زن دارند، متعلق به استان «سیستان و بلوچستان» و کمترین این زنان متعلق به استان «سمنان» هستند. به طوریکه ۱۴.۹ درصد زنان استان سیستان و بلوچستان شوهرشان بیش از یک همسر دارد، پس از آن استان هرمزگان با نرخ ۷.۰۳ درصد نسبت به سایر استان‌ها در رتبه دوم قرار گرفته است. در این میان ۰.۶۹ درصد زنان استان‌ سمنان و ۰.۸۱ درصد زنان مازندران همسرشان بیش از یک زن دارند که نسبت به سایر استان‌ها به ترتیب رتبه ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده‌اند و در وضعیت بهتری قرار دارند. در خبرهای امسال چند همسری یکی از عوامل کشته شدن زنان بود. چند همسری حتی اگر منجر به قتل زنان نیز نشود خشونتی اشکار علیه هر دو زن است.

بر اساس اخبار،زنی که برای وضع حمل خواهرش به یکی از شهرهای شمالی سفرکرده بود در بازگشت متوجه ازدواج مجدد همسرش شد. سمیه بدون اطلاع دادن به همسرش از سفر برگشت و وقتی وارد خانه شد با یک زن دیگر روبه رو شد. سمیه با پلیس تماس گرفت و از ماجرای خیانت شوهرش خبر داد.

رئیس کلانتری با توجه به صیغه نامه‌ای که در دست فرشاد بود برای حل مشکل این زوج جوان، آن ها را به قسمت دایره اجتماعی معرفی کرد.

همچنین زن ۳۲ ساله که برای شکایت از همسرش به اتهام کتک کاری وارد کلانتری شده بود گفت همسرش سالها معتاد بوده است و عملا او زندگی را می چرخانده به تازگی با زن دیگری اشنا شده و او را از خانه بیرون کرده است.

به گفته او، ۱۷ سال بیشتر نداشتم که «کامیاب» به خواستگاری ام آمد. او شغل ثابتی نداشت و بعد از گرفتن دیپلم، بیکار بود، ولی من بعد از ترک تحصیل به دنبال هنر خیاطی رفتم و تا زمان ازدواج این حرفه را به خوبی آموختم.سالها زندگی را اداره کردم، حالا همسرم با زن دیگری آشنا شده و من را از خانه بیرون کرده است.

در این دو خبر و اخبار دیگری از این دست که خبری نمی شوند زنان با خشونتی مواجه هستند که اساسش ریشه در قوانین ایران دارد که چندهمسری به شکل ازدواج دائم یا موقت را به رسمیت شناخته است.

قتل زنان

قتل پرسروصدا

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در تاریخ ۷ خرداد ماه امسال میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، هشتم مرداد ماه در نشست خبری از صدور رای پرونده قتل میترا استاد خبرداد و گفت: قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است.

نجفی در دادگاه به قصاص محکوم شد اما به نظر می رسد خانواده مرحوم از قصاص گذشته اند که ممکن است نشانه تهدید یا تطمیع باشد.

همچنین در خراسان رضوی زنی توسط همسرش به اتش کشیده شد، کارآگاهان با تحقیق درباره جواد فهمیدند او دو همسر دارد و هر دو زن از زندگی با این مرد ناراضی هستند و با یکدیگر نیز اختلافاتی داشتند. همچنین معلوم شد روز حادثه مشاجره سختی میان مریم و جواد درگرفته بود. افسران جنایی وقتی به خانه جواد رفتند، مشاهده کردند اصطبل خانه در حریق سوخته است. آنها به این نتیجه رسیدند جواد به ‌احتمال زیاد در مرگ همسرش نقش دارد. به‌همین‌دلیل او را بازداشت کردند.

مرد که همچنان سعی داشت خودش را بی‌گناه جلوه دهد، هر بار ماجرایی متناقض را درباره آتش‌سوزی مطرح می‌کرد تا اینکه بالاخره در بن‌بست قرار گرفت و چاره‌ای جز بیان واقعیت پیش‌ِروی خود ندید. جواد گفت: هر دو همسرم با من اختلاف داشتند. هر دو مدعی بودند من بیشتر وقتم را برای زن دیگر صرف می‌کنم. در حالی‌که این‌طور نبود. من سعی می‌کردم برای هر دو همسرم وقت بگذارم و به آنها توجه کنم. مریم که زن دومم بود، بیش از همسر اولم به من اعتراض می‌کرد تا اینکه روز حادثه وقتی خانه همسر اولم بودم، او به آنجا آمد و با من جروبحث کرد. مریم بعد از مشاجره به‌حالت قهر به خانه رفت. من هم دنبالش رفتم و دیدم به اصطبل رفته است. او بنزین هم با خودش برده بود. وقتی سراغش رفتم، تهدید کرد خودسوزی می‌کند. من به‌شدت عصبانی بودم. رفتارهای او من را به‌ستوه آورده بود. به‌همین‌دلیل نتوانستم خودم را کنترل کنم و در حالی‌که فریاد می‌کشیدم کبریت را از جیبم بیرون آوردم و روشن کردم و به او گفتم اصلا خودم او را آتش می‌زنم. سپس کبریت روشن را روی او انداختم. ناگهان آتش زبانه کشید. از شدت ترس نمی‌دانستم چه باید بکنم. من قصد نداشتم زنم را به آتش بکشم و فقط رفتاری از روی عصبانیت انجام داده بودم. سعی کردم آتش را خاموش کنم و بعد از آن سریع زنم را به بیمارستان رساندم. در همه این مدت امیدوار بودم او زنده بماند و درمان شود اما در نهایت پزشکان گفتند مریم جانش را از دست داده است.

همچنین معاون اجتماعی فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی در فسا خبر داد که به علت اختلاف خانوادگی با بنزین همسر خود را کشت و فرزند خودش را نیز از ساختمان به پایین پرتاب کرد.

قتل همسر به دلیل اعتیاد

مردی که همسرش را با کارد کشته بود به پلیس گفت روزی همسرم که به من دلیل اعتیاد به من مشکوک شده بود اعتراض کرد و گفت که تو کریستال می کشی! وقتی موضوع را انکار کردم و او باور نکرد، ناگهان چنان سیلی محکمی به صورتش نواختم که دیگر درباره کریستال سخنی نگفت. هر روز اختلافات من و همسرم بیشتر می شد چرا که هر بار بعد از مصرف مواد مخدر توهم می زدم و دچار سوءظن های وحشتناکی می شدم تا جایی که احساس می کردم کسی از روابط خصوصی من و همسرم فیلم می گیرد و …

این توهمات به جایی رسید که وقتی همسرم در کنار سه فرزند خردسال مان خواب بود ناگهان با یک کارد بزرگ گلویش را بریدم.

قتل همسر به خاطر دادخواست طلاق

سه‌شنبه ۱۴ آبان گزارش مجروح کردن یک خانم دکتر متخصص اطفال و خواهرش با چاقو در خانه‌اش واقع در شهرستان گنبد کاووس به پلیس گزارش شد.

با حضور مأموران در محل و تیم‌های امدادی مشخص شد دکتر «نوشفر» ۵۲ساله در وضعیت وخیمی به سر می‌برد اما خواهر ۵۰ ساله‌اش در اثر ضربات وارد شده با چاقو جان باخته است.با آغاز تحقیقات تیم‌های قضایی و پلیسی، کارآگاهان در بررسی‌های میدانی و با اظهارات اهالی محل و دوستان مقتول دریافتند همسر خانم دکتر که او نیز از پزشکان شهرستان بود، صبح روز جنایت از یکی از دوستانش تبر تیزی خواسته بود. به این ترتیب پلیس برای یافتن دکتر وارد عمل شد و سرانجام با شگردهای پلیسی و همکاری راننده آژانس خانوادگی آنها دکتر را در حالی که به‌دلیل بلعیدن قرص برنج حال مساعدی نداشت، در خانه‌اش شناسایی و در حالی که آلت قتاله کنارش بود، پیدا کردند.

دکتر میانسال که وضعیت جسمی نامساعدی داشت پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت اما ۳۶ ساعت پس از جنایت روی تخت بیمارستان جان باخت، این در حالی بود که وی دقایقی قبل از مرگ در برابر مأموران به قتل همسر و خواهر او اعتراف کرد و گفت: «من عاشق همسرم بودم و نمی‌خواستم او راطلاقش بدهم. اما از سه سال قبل او در خانه‌ای دیگر تنها زندگی می‌کرد. وقتی احضاریه طلاق به دستم رسید تا صبح فکر کردم. بعد تصمیم گرفتم اول او را بکشم و بعد هم با قرص برنج خودکشی کنم.

همچنین تسنیم نوشت: فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به کشته شدن ۳ نفر در خرم‌آباد گفت: پدر خانواده به قتل همسر و ۲ فرزند خردسال خود اعتراف کرد.قاتل علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

قتل به دلیل مراقبت زن

ساعت ۷ عصر چهارشنبه ۲۳ مرداد مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از قتل زن ۶۹ ساله‌ای خبر دادند. به‌دنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی محل جنایت شدند.

با ورود به خانه آنها با جسد زن میانسال درحالی مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. در صحنه جنایت، پیرمرد ۷۸ ساله‌ای که همسرش بود به قتل اعتراف کرد و گفت: با همسرم همیشه اختلاف داشتیم، اما از وقتی پیر و بیمار شده بودم مدام نگران من بود و می‌گفت باید مراقب سلامتی‌ات باشی، دائم می‌گفت این غذا را نخور یا این کار را نکن که برای سلامتی‌ات ضرر دارد اما این رفتارش بیشتر مرا عصبانی می‌کرد.

روز حادثه هم سر همین مسأله با هم درگیر شدیم و او دوباره مرا عصبانی کرد من هم چاقویی از آشپزخانه برداشتم و چند ضربه به او زدم. بعد به طبقه بالا که پسر و عروسم در آن زندگی می‌کنند رفتم و به آنها گفتم که همسرم را زخمی کرده ام، آنها هم بلافاصله خودشان را به طبقه پایین رسانده و با جسد همسرم مواجه شده و با پلیس تماس گرفتند.

قتل همسر و دختر

همچنین ایران نوشت:ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه ۲۰ مرداد مأموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا از قتل مادر و دختر ۱۳ ساله‌اش در خانه‌ای واقع در بلوار فردوس تهران باخبر شدند.

قاتل که همسرو پدر مقتول است گفت: ده روز تعطیلات تابستانی داشتم که قرار شد به مسافرت برویم. می‌خواستیم اول به تبریز برویم و بعد برای عروسی یکی از بستگان به اردبیل و از آنجا هم به شهر وان در ترکیه برویم از این موضوع خیلی خوشحال بودیم. روز حادثه از سرکار به خانه آمدم و وسایل را جمع کردیم اما حدود ظهر از محل کارم زنگ زدند و گفتند یک جلسه ضروری پیش آمده است. از همسرم خواستم که بعد از ظهر به همراه دخترم به محل کارم بیایند تا از آنجا به تبریز برویم. اما همسرم وقتی از این موضوع با خبر شد عصبانی شد و شروع کرد به غر زدن .هر چه خواستم آرامش کنم نشد کار به فحاشی و زد و خورد کشید یک دفعه مرا هل داد که روی تختخواب افتادم. از دستش عصبانی شدم. دستم را روی دهانش گذاشتم تا فریاد نزند و بد و بیراه نگوید اما دیگر نفهمیدم چه شد که از حال رفت و روی زمین افتاد.

در همین موقع دخترم وارد اتاق شد و وقتی مادرش را در آن وضعیت دید شروع کرد به جیغ و فریاد، نمی‌دانستم چه کار کنم ترسیده بودم عقلم کار نمی‌کرد دستم را روی دهانش گذاشتم و با زحمت او را به اتاق خواب خودش بردم تا با او صحبت کنم و آرام شود. اما انگار زیادی دستم را روی دهان و بینی‌اش نگه داشته بودم چون وقتی به خودم آمدم دیگر نفس نمی‌کشید.

قتل خانواده به دلیل فقر

خانواده زن جوانی که به همراه دو دختر خردسالش قربانی شوهر معتادش شده‌اند برای وی اشد مجازات خواستند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل گفت: «عامل این جنایت که در صحنه جرم اقدام به خودکشی کرده بود به بیمارستان انتقال یافت. او به قتل همسر و دو دختر خردسالش اعتراف کرده و انگیزه‌اش را مشکلات مالی و بیکاری عنوان کرده است. متهم که تحت درمان قرار دارد گفت: «بیکار بودم و مشکلات مالی زیادی داشتم. دیگر نمی‌توانستم این زندگی را تحمل کنم. با خودم فکر کردم همه خانواده را بکشم و از این همه بدبختی خلاص شویم و دیگر هیچ کدام زجر نکشیم. «کبری» را با چاقو کشتم و بچه‌ها را خفه کردم. می‌خواستم خودم را هم بکشم که پلیس رسید و مرا به بیمارستان رساندند.»

قتل به دلیل اعتیاد دختر

از دیگر سو روز ۴ شهریور مأموران کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ مشکوک دختر جوانی خبر دادند. خانواده دختر جوان مدعی بودند که او خودکشی کرده است اما آثار کبودی روی گردن سهیلا و بالشی که در نزدیکی جسد قرار داشت فرضیه قتل را قوت بخشید.

بدین ترتیب درهمان محل حادثه بازپرس جنایی به تحقیق از پدر سهیلا پرداخت و مرد میانسال یک ساعت بعد به قتل دخترش اعتراف کرد. او گفت: دخترم مدتی قبل اعتیاد پیدا کرده بود. شب حادثه باهم دعوایمان شد. صبح درحالی که خواب بود او را خفه کردم.

اتش زدن به دلیل عدم قبول پیشنهاد رابطه

غروب روز نهم آبان ماه فرد ۳۰ ساله ای در حوالی خیابان باهنر در محله جنت آباد با درگیری و مشاجره شدید با خانم جوانی، وی را ابتدا تهدید به مرگ کرده و پس از لحظاتی با پاشیدن مواد اشتعال زا (بنزین) بر روی سر و بدن زن جوان، او را به آتش کشانده و بلافاصله از محل می گریزد.

محمدی عنوان کرد: شاکی پس از انتقال به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در حالی که از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبود اطلاعاتی را در خصوص متهم و علت و انگیزه این اقدام در اختیار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار داد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: شاکی در اظهارات خود به مأموران، گفت: چند وقت پیش، این مرد به بهانه ازدواج با من ارتباط عاطفی برقرار کرد که پس از اینکه از تصمیم شوم وی مطلع شدم این ارتباط را قطع کرده که همین مسأله سبب شد تا این فرد با زور و تهدید مرا مجبور به ادامه این رابطه کند. و زمانی که از ادامه ارتباطم ناامید شد، با پاشیدن بنزین صورت و بدنم را به آتش کشاند

قتل ناموسی

طبق آمارها در سال ۱۳۹۲، ۱۸.۸ درصد از قتل‌ها با انگیزه‌های ناموسی و منکراتی بوده و استان خوزستان، استان فارس، آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین آمار این قتل‌ها را داشته‌اند. علاوه بر این، این قتل‌ها در استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و آذربایجان غربی هم به چشم می‌خورد.

این نوع قتل، به قتل به خاطر «شرف» هم معروف است و آنطور که پروین بختیاری‌نژاد در کتاب «فاجعه خاموش» آورده، در مواردی مثل سرپیچی کردن از ازدواج‌های اجباری، اصرار برای اینکه زنی بخواهند همسر آینده‌اش را خودش انتخاب کند، برقراری روابط عاشقانه غیر متعارف، خیانت به همسر، زنا، فرار از خانه و … که رفتارهای ضد ناموسی، بی‌عفتی، بدنامی و فضاحت تلقی می‌شوند، رخ می‌دهند و گاهی اوقات، انتشار یک شایعه بی‌اساس می‌تواند باعث بروز این نوع قتل شود. اما با وجود زیاد بودن این شکل از قتل تنها یک پایان نامه در این حوزه کار شده است که این نوع قتل را با عشیره ای بودن ساختار جامعه مرتبط دیده است.

این در حالی است که قتل ناموسی در هر کجای ایران رخ می دهد و تنها به ایلات و عشایر مرتبط نیست. به عنوان مثال دختری ۲۲ ساله مرداد سال جاری به‌دست پدرش به قتل رسید. پدر این دختر که ۷۲ ساله است، بعد از کشتن فرزندش خود را به مأموران تسلیم کرد .

پدر دختر به مأموران گفت: دخترم سال‌ها بود به مواد مخدر اعتیاد داشت و شیشه می‌کشید؛ او خیلی پرخاشگر بود هرچه می‌گفتیم ترک کند، قبول نمی‌کرد او مدت‌ها قبل با پسر جوانی به نام نادر آشنا شد و تصمیم گرفت با او ازدواج کند. نادر چند باری به خانه ما آمده ‌بود. با خودم گفتم مدتی تحمل می‌کنم آنها ازدواج می‌کنند و دخترم سرخانه و زندگی خودش می‌رود و همه‌چیز تمام می‌شود، اما اوضاع آن‌طور که فکر می‌کردم نشد.

متهم به قتل ادامه داد: نسترن و نادر با هم همه‌جا می‌رفتند من به نسترن گفته بودم تا زمانی که عقد نکرده است حق ندارد بیرون از خانه بماند، ضمن اینکه این اواخر متوجه شده ‌بودم نادر هم قصد ازدواج با دخترم را ندارد. پدر نادر مخالفتش را اعلام کرده‌ بود. او هربار ما را می‌دید برخورد بدی می‌کرد، چندباری هم به من گفت این‌دو طوری رفتار می‌کنند که من فکر می‌کنم مواد مصرف می‌کنند. پدر نادر از بچه‌ها حمایت نمی‌کرد و از رفتارش معلوم بود که به این ازدواج رضایت ندارد و کارهایی هم که نادر می‌کرد نشان می‌داد قصد ازدواج با نسترن را ندارد. به ‌همین‌ دلیل اجازه نمی‌دادم دخترم با نادر به مسافرت برود تا اینکه چند روز قبل از قتل، نسترن به‌طور ناگهانی از خانه رفت و دیگر برنگشت. ما خیلی تلاش کردیم او را پیدا کنیم، اما جواب تلفنش را نمی‌داد. من فکر کردم شاید با دوستانش است و چون مواد کشیده نمی‌خواهد جواب بدهد، اما بعد از چند روز جواب تلفنش را داد و گفت با نادر به سفر شمال رفته ‌است و تا یک هفته هم برنمی‌گردد.

همچنین مردی ۳۴ ساله با پلیس شهرستان نسیم شهر تماس گرفت و از قتل همسرش در خانه خبر داد. وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا راهی خانه این مرد شدند در یکی از اتاق‌ها جسد خونین زنی ۴۰ ساله را پیدا کردند که با ضربه‌های کارد به قتل رسیده بود. متهم وی در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل همسرش گفت: ۶ سال قبل با مینا ازدواج کردم زندگی خوبی داشتیم تا اینکه از چند ماه قبل متوجه شدم همسرم به من بی‌توجه و سرد شده است. فردی ناشناس یک بسته پستی برایم فرستاد وقتی پاکت را باز کردم چند قطعه عکس در آن بود که زن و مردی را نشان می‌داد اما صورتشان مشخص نبود. نامه‌ای نیز در پاکت گذاشته بودند که حکایت از ارتباط همسرم با مردی بیگانه داشت. آن روز توجهی به این موضوع نکردم اما چند روز بعد دوباره همان عکس‌ها را کامل برایم فرستادند از دیدن عکس‌ها شوکه شدم چون متعلق به همسرم بود در ادامه مدارکی نیز وجود داشت که نشان می‌داد همسرم در یک مرکز سقط جنین اقدام به سقط کرده است. در حالی که از دیدن عکس‌ها و مدارک به حالت جنون رسیده بودم ناگهان پدرم تماس گرفت و در حالی که بشدت عصبانی بود گفت: این چه افتضاحی است که همسرت به راه انداخته است؟

همان موقع بود که متوجه شدم فرد ناشناس همان عکس‌ها و مدارک را برای پدر و برادرم نیز ارسال کرده است. از شدت عصبانیت نمی‌توانستم تصمیم درستی بگیرم همان موقع بچه هایم را به خانه پدرم بردم و به خانه برگشتم تا با همسرم صحبت کنم. وقتی عکس‌ها و مدارک را به همسرم نشان دادم و توضیح خواستم با پرخاشگری و فریاد گفت که از زندگی با من خسته شده و می‌خواهد طلاق بگیرد و بچه‌ها را نیز با خودش خواهد برد. از شنیدن حرف‌های او به قدری ناراحت شدم که با قفل فرمان خودرو چند ضربه به سرش کوبیدم بعد هم با چاقو به جانش افتادم و چند ضربه زدم وقتی از حال رفت و روی زمین افتاد او را خفه کردم.

از دیگر سو روز بیستم خرداد امسال مردی ۳۲ ساله با اسلحه کلاش به خانه نامادری اش در روستای سیاهکان- شهرستان فنوج -رفت و نامادری ۴۵ ساله، خواهر خوانده ۱۷ ساله و مادر بزرگ ۶۲ ساله را با رگبار گلوله به قتل رساند و متواری شد..

کارآگاهان در بررسی‌های اولیه دریافتند عامل این جنایت پسر شوهر این زن ۴۵ ساله بوده که به‌خاطر اختلافات خانوادگی و تصورات اشتباهی که درباره نامادری و خواهر ناتنی اش داشته، با اسلحه‌ای به سراغ آنها رفته و هر سه زن را در خانه‌شان به رگبار بسته است.

به علاوه معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس گفت برادری در شهرستان تازه تاسیس کوه‌چنار، خواهر ۲۹ ساله خود را به دار آویخت.

همچنین صبح پنجشنبه ۱۱ مهر مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در جریان سقوط مرگبار دختری ۱۵ ساله از طبقه چهارم خانه‌اش قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این دختر قبل از حادثه در حال قدم زدن با پسرجوانی بوده که برادر ۱۹ ساله‌اش آنها را در خیابان می‌بیند. دختر نوجوان از ترس برادرش به خانه فرار کرد و به پشت بام رفت و خودش را به پایین پرت کرد.

ادامه دارد…

مریم رحمانی

۱۷ آذر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی