امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

نیاز سه میلیون زن سرپرست خانوار به حمایت

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید تعداد زنانی که اقتصاد خانواده به دوش آنهاست در ۱۰سال گذشته ۵۸درصد بیشتر شده است. طبق تعریف سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، کسانی هستند که مدیریت، معاش و اقتصاد خانواده را در مرگ، جدایی، نکاح منقطع، سربازی، اعتیاد، حبس، از کار افتادگی، بیکاری یا معلولیت همسر بر عهده دارند…/

*****

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید تعداد زنانی که اقتصاد خانواده به دوش آنهاست در ۱۰سال گذشته ۵۸درصد بیشتر شده است. استاندار تهران در مراسم افتتاحیه یک شیرخوارگاه، خواستار توانمندسازی ۳ میلیون زن سرپرست خانوار شد.

بنا به گزارش دویچه وله انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و رئیس سابق سازمان بهزیستی، در مراسم راه‌اندازی یک شیرخوارگاه در تهران، خواستار فراهم کردن شرایط برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شد و اذعان کرد که افراد نیازمند در کشور از فرصت‌های برابر برخوردار نیستند، او پیش‌تر نیز در توصیف مشکلات این زنان گفته بود: «در جامعه هنوز سه میلیون زن سرپرست خانوار داریم که به لحاظ اقتصادی واقعا توانمند نیستند.»

طبق تعریف سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، کسانی هستند که مدیریت، معاش و اقتصاد خانواده را در مرگ، جدایی، نکاح منقطع، سربازی، اعتیاد، حبس، از کار افتادگی، بیکاری یا معلولیت همسر بر عهده دارند.

ناهید تاج‌الدین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید در ۱۰سال گذشته تعداد خانوارهای دارای سرپرست زن نسبت به مردان ۵۸درصد افزایش داشته که بیشترین دلیل آن طلاق بوده است.

طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ از ۲۱ میلیون خانوار موجود در ایران، ۱۲ درصد سرپرست زن دارند. بر اساس آمار، همسران هفتاد درصد این زنان فوت شده‌اند و ۱۱درصدشان طلاق گرفته‌اند.

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان، آن دسته از زنان سرپرست خانوار را که درگیر مهاجرت، مفقودالاثر بودن، متواری بودن، زندانی بودن، سربازی همسر یا نکاح منقطع هستند، آسیب‌پذیرترین گروه دانسته و گفته است: «أنهاهم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اجتماعی دستخوش آسیب‌های فراوانی هستند. بر اساس مشاهدات اجتماعی و گزارش‌های مراکز نگهداری زنان خیابانی، نزدیک به یک‌سوم زنان خیابانی همسران زندانیان هستند و بخش بزرگی از این آسیب به دلیل مشکلات معیشتی این گروه است.

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی