امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

عربستان ازدواج دختران زیر ۱۸ سال را ممنوع کرد

در ادامه روند اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی، وزارت دادگستری این کشور خطاب به دادگاهها و دفاتر ثبت ازدواج، اخطاریه‌ای در خصوص عدم اجرای عقد ازدواج افراد زیر سن ۱۸ سالگی صادر کرد.  و از دادگاهها و دفاتر ثبت ازدواج خواسته است پرونده‌های مرتبط با این موضوع را به دادگاه ویژه رسیدگی به چنین مواردی ارجاع دهند…

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، این وزارتخانه در اخطاریه خود عنوان کرد: آیین نامه اجرایی قانون حمایت از کودک به روشنی بیان کرده است که پیش از امضای هرگونه قرارداد ازدواج لازم است اطمینان حاصل شود که ازدواج افراد زیر سن ۱۸ سال ضرری متوجه آنها نمی کند و منافع عالی آنها اعم از مرد و زن را محقق می سازد.
اخطاریه وزارت دادگستری عربستان در پاسخ به سوالات رسیده به این وزراتخانه در مورد ازدواج افراد کمتر از سن ۱۸ سالگی صورت گرفته است.
این وزارتخانه سعودی در اخطاریه خود از دادگاهها و دفاتر ثبت ازدواج خواسته است پرونده های مرتبط با این موضوع را به دادگاه ویژه رسیدگی به چنین مواردی ارجاع دهند.

بخش دیگری از اصلاحات اجتماعی دولت
از این پس زنان و مردان مجرد در عربستان سعودی نباید برای رفتن به رستوران‌ و سالن‌های جشن از ورودی‌های جداگانه استفاده کنند.

طبق قانون مدنی عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۶ سال و پسر قبل از رسیدن به ۱۸ سال تمام شمسی منوط به رعایت مصلحت کودک، اذن ولی و حکم دادگاه به شرط احراز رشد جسمی و روانی است.
امروزه در میهن مان ایران محدودیت سنی برای ازدواج وجود ندارد و ازدواج در هر سنی ممکن است. سن قانونیِ ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. ازدواج کودکان هم در سنت و هم در قانون تصویب شده «فقها» وجود دارد.

برگرفته از صدای مردم ـ ۳ دی ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی