امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

شوک به تکواندوی ایران/ مهاجرت کیمیا علیزاده به هلند

‍‍‍

تنها مدال آور ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک با مهاجرت به کشور هلند قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند. علیزاده پرافتخارترین بانوی تکواندوکار ایران است و موفق به کسب بسیاری از اولین‌ها نه تنها در تکواندو، بلکه در ورزش ایران شده است. علیزاده علاوه بر کسب مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو که نخستین مدال یک ورزشکار بانوی ایرانی در تاریخ المپیک است، در سال ۲۰۱۴ در المپیک نوجوانان علاوه بر پرچم‌داری کاروان کشورمان، موفق به کسب مدال طلا شد. علاوه بر این افتخارات، علیزاده در مسابقات جهانی جهانی ۲۰۱۵ چیلیابینسک روسیه نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم به مدال برنز رسید و در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ موجو کره جنوبی نیز در وزن ۶۳- کیلوگرم دومین مدال جهانی خود را به رنگ نقره کسب کرد…/

*****

تنها مدال آور ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک با مهاجرت به کشور هلند قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ایران غایب بود و کادر فنی تیم ملی دلیل این موضوع را آسیب دیدگی این ورزشکار عنوان کردند و حتی این صحبت از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که علیزاده به شرط رسیدن به شرایط ایده آل می‌تواند راهی اردوی تیم ملی شود و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند.

اما بر خلاف این ادعاها، علیزاده چند روزی است راهی کشور هلند شده و تمرینات آماده سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند.

علیزاده با مهاجرت به هلند دیگر قصدی برای مبارزه زیر پرچم ایران را ندارد و به دنبال این است در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

علیزاده پرافتخارترین بانوی تکواندوکار ایران است و موفق به کسب بسیاری از اولین‌ها نه تنها در تکواندو، بلکه در ورزش ایران شده است. علیزاده علاوه بر کسب مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو که نخستین مدال یک ورزشکار بانوی ایرانی در تاریخ المپیک است، در سال ۲۰۱۴ در المپیک نوجوانان علاوه بر پرچم‌داری کاروان کشورمان، موفق به کسب مدال طلا شد. علاوه بر این افتخارات، علیزاده در مسابقات جهانی جهانی ۲۰۱۵ چیلیابینسک روسیه نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم به مدال برنز رسید و در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ موجو کره جنوبی نیز در وزن ۶۳- کیلوگرم دومین مدال جهانی خود را به رنگ نقره کسب کرد.

۲۰ دی ماه ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی