امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

اعتراضات آبان؛ رضوانه احمدخانبیگی به ۶ سال حبس محکوم شد

رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. خانم احمدخانبیگی، پیشتر در تاریخ ۲۷ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۱ آذرماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی پیشتر در پرونده‌ای دیگر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود…

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
براساس این حکم که در تاریخ ۱۳ بهمن ماه توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر شده است، خانم احمد خان بیگی به اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی، ۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی روز شنبه ۱۲ بهمن ماه در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.
رضوانه احمدخانبیگی پیشتر در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه ‌های اطلاعات سپاه در تهران منتقل شده بود. گفته می‌شود ماموران در زمان بازداشت منزل ایشان مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی او و همسرش را ضبط کرده و با خود برده بودند.
رضوانه احمدخانبیگی نهایتا روز پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی “خانم احمدخان‌بیگی به بیماری صرع و تشنج دچار هستند و مسئولین زندان تاکنون تنها بخشی از داروهای وی را به او رسانده‌اند.
خانم احمدخانبیگی پیشتر در تاریخ ۲۶ دی ماه ۹۷، به همراه دو شهروند دیگر در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود. گفته می‌شود این حکم آذرماه امسال در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بدون برگزاری جلسه دادگاه عینا تایید شده و به اجرای احکام نیز ارسال شده است.

۱۵ آبان ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی