امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

سن ابتلا به HIV به ۱۵ سال رسید

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت:”سن شروع رابطه‌های جنسی در ایران به ۱۳,۵ سالگی رسیده و خیلی از افرادی که با علائم اچ‌.آی‌.وی به ما مراجعه می‌کنند، ۱۵ و ۱۶ ساله‌اند”.محرز بیان کرد: “نکته مهم در این رابطه جمعیت پنهان مبتلا به HIV در روستاها هستند که به دلیل کنترل کمتر در روند پیشگیری و درمان، به خاطر مسائل اجتماعی، جزو آمار مخفی و خطرناک ابتلا به این ویروس در کشور ما به حساب می‌آیند.

 

 

***

 

 

مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت:
?”سن شروع رابطه‌های جنسی در ایران به ۱۳,۵ سالگی رسیده و خیلی از افرادی که با علائم اچ‌.آی‌.وی به ما مراجعه می‌کنند، ۱۵ و ۱۶ ساله‌اند”.

محرز بیان کرد:
? “نکته مهم در این رابطه جمعیت پنهان مبتلا به HIV در روستاها هستند که به دلیل کنترل کمتر در روند پیشگیری و درمان، به خاطر مسائل اجتماعی، جزو آمار مخفی و خطرناک ابتلا به این ویروس در کشور ما به حساب می‌آیند.

?شیوع ایدز در روستاها با توجه به تابوها و انگ اجتماعی که این بیماری در محیط‌های روستایی دارد می‌تواند به شیوع آن دامن بزند”.

? پیشتر معاون وزارت بهداشت در این خصوص گفته بود: “به صراحت می‌گویم که اگر اجازه داده نشود از رسانه‌های ملی به ویژه صداوسیما به آموزش و پیشگیری ایدز بپردازیم، اوضاع به همین منوال باقی خواهد ماند.
ما برای هر گروهی برنامه آموزشی گذاشتیم، به سرعت نامه دادند که شما آموزش فحشا می دهید”.

نقش آموزش و پرورش در جلوگیری از شیوع این بیماری چیست؟

کانون صنفی معلمان ایران

۲۷ بهمن ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی