امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

در اعتراض به واکنش بولسونارو به کرونا

قاشق‌زنی اعتراضی برزیلی‌ها
شهروندان برزیلی شب‌ها با ضربه زدن به قابلمه و گلدان خشمشان را از پنجره‌ها و بالکن‌های خانه‌شان ابراز می‌کنند. رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل جیر بولسونارو به علت واکنش نامناسبش در مقابل بحران کرونا مورد انتقاد مردم کشورش قرار گرفته و برزیلی‌ها پنج شب متوالی از پنجره‌ها و بالکن‌هایشان به او اعتراض کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این اعتراضات ضربه جبران‌نشدنی به موقعیت سیاسی بولسونارو وارد خواهد کرد. هفته گذشته وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که سیستم بهداشت و درمان عمومی برزیل تا پایان آوریل از هم می‌پاشد،

 

 

 

***

 

 

 

شهروندان برزیلی شب‌ها با ضربه زدن به قابلمه و گلدان خشمشان را از پنجره‌ها و بالکن‌های خانه‌شان ابراز می‌کنند.

رئیس‌جمهور راست‌گرای برزیل جیر بولسونارو به علت واکنش نامناسبش در مقابل بحران کرونا مورد انتقاد مردم کشورش قرار گرفته و برزیلی‌ها پنج شب متوالی از پنجره‌ها و بالکن‌هایشان به او اعتراض کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این اعتراضات ضربه جبران‌نشدنی به موقعیت سیاسی بولسونارو وارد خواهد کرد. هفته گذشته وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که سیستم بهداشت و درمان عمومی برزیل تا پایان آوریل از هم می‌پاشد، این کشور ۱،۱۲۸ مورد ابتلا به ویروس و ۱۸ مورد مرگ را تا به امروز ثبت کرده است.

با وجود این آمارها هنوز رئیس‌جمهور برزیل در صحبت‌هایش موضوع بیماری اپیدمیک را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. وی در یک مصاحبه از قرنطینه‌های بلندمدت در مقیاس بزرگ انتقاد و تصمیمات مقامات ریودوژانیرو و سائوپولو را غیر مسئولانه خطاب کرد و گفت رفتار آنان فقط در جامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کند. او به استعاره گفت : یک مقدار مشخص از دارو درمان می‌کند اما اگر دوز را بالا ببری مسموم می‌کند. و در پاسخ به انتقادات از عملکرد دولتش در مقابل ویروس کرونا اعلام کرد: شکر خدا من تیم را مدیریت می‌کنم و این تیم دارد خوب عمل می‌کند. از روز سه‌شنبه گذشته مردم در شهرهای سراسر برزیل در اعتراض به حرفهای بولسونارو شب‌ها به بالکن‌ها می‌آیند و با کوبیدن بر قابلمه و سوت‌زدن اعتراضشان به عملکرد او را نشان می‌دهند.

آنها به حضور رئیس‌جمهور در میان جمعیت علی‌رغم تمام توصیه‌های بهداشتی معترضند. او به میان مردم رفته بود تا با آنان عکس یادگاری بگیرد. مردم توقع داشتند پس از اینکه مشخص شد در سفر به آمریکا برخی از اعضای هیئت همراه  آلوده به ویروس هستند رئیس‌جمهور خود را قرنطینه کند.

بولسونارو مانند همتاهای ایرانی، آمریکایی و انگلیسی‌اش امیدوار است با انکار شرایط بحرانی بتواند ویروس کرونا را کنترل کند. تصمیمی که مردم بهای آن را خواهند پرداخت.

میدان – ۴ فروردین ۹۹

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی