امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

گزارش صدها زن عربستانی در شبکه‌های اجتماعی از آزار جنسی مردان

صدها زن عربستانی با شرکت در شبکه‌های اجتماعی، تجربه‌های خود را از آزار جنسی توسط مردان گزارش داده‌اند. شمار زیادی از آنان تأکید کرده‌اند که از روی شرم یا ترس این تجربیات تلخ خود را با نهادهای دولتی در میان نگذاشته‌اند.یک کاربر توییتر نوشته است: «دوستان من وقتی آزار جنسی را گزارش کردند، مجازات شدند و بیشتر آسیب دیدند» …/

*****

دویچه وله : به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار زیادی از زنان و حتا برخی از مردان عربستان سعودی با هشتگ “Why_I_didn’t_report_it” (چرا من گزارش نکردم) در شبکه‌های اجتماعی از آزارهای جنسی علنی و غیرعلنی سخن گفته‌اند و تأکید کرده‌اند که آنها یا از روی شرم و یا از سر ترس این تجربیات تلخ خود را با نهادهای دولتی در میان نگذاشته‌اند.

یک کاربر توییتر به نام «بلّا» نوشته است: «دوستان من وقتی آزار جنسی را گزارش کردند، مجازات شدند و بیشتر آسیب دیدند» و می‌افزاید: «و من سکوت را ترجیح دادم.»

بر اساس قوانین عربستان، زنی که از قیم یا شوهر خود اطاعت نکند، می‌تواند بازداشت و مجازات شود.

زنی به نام Udor توییت کرده است، پدرش پس از آنکه او را مورد ضرب و شتم قرار داد و از خانه بیرون کرد، به پلیس اطلاع داد که دخترش نافرمان است و در پی آن او را بازداشت کردند.

یک اداره دولتی عربستان که وظیفه‌اش مبارزه با خشونت‌های خانگی است، با استفاده از همین هشتگ از زنانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند، خواسته است، به طور خصوصی با این اداره تماس حاصل کنند.

یک کاربر توییتر به نام Catolina می‌نویسد: «من اطلاع دادم و پلیس من را قانع کرد از شکایت خود صرف‌نظر کنم، و این در حالی بود که عامل آزار کنار پلیس نشسته بود.»

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، زنان عربستان اجازه ندارند بدون حضور قیم مرد خود به خدمات اجتماعی دسترسی داشته باشند و زنانی که به خانه‌های حمایت از زنان پناه برده‌اند، هنوز برای خروج از آن به اجازه خویشاندان مرد نیاز دارند.

۲۰ فروردین ۹۹

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی