امروز:   شهریور ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آگوست 2024
د س چ پ ج ش ی
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

پیام صریح یک تصویر: شکست حجاب اجباری + فیلم عزاداری محرم

مو به مثابه نشانه از شکست حکومت دینی خبر می‌دهد، شکستی که نه با لایحه بی سروته حجاب قابل جبران است نه با خط و نشان های سردار سرکوب، رادان.
اینجا کرج است، روز عاشورا، بی حجاب ها هیات های مذهبی را هم تسخیر کرده اند. پیام این ویدیو خطاب به حکومت دینی ساده و صریح است: حجاب اجباری شکست خورده و تسلیم را بپذیرید. شکست، سرنوشت شماست چرا که فراموش کردید :« هر چه سخت است دود می‌شود و هوا می‌رود». و ببینید چقدر صف‌ها زیبا شده اند،هر جا تکثر باشد آنجا زیباست…./

*****

دیروز یک ارزشی از عزادار بی حجاب عصبانی شده که مثلا چرا حرمت متوفی را نگه نمی‌دارید. درود بر «مو». چه نشانه عجیبی، سیستم عصبی مستبد، اعوان و انصارش را به هم ریخته. یک جا دو جا هم نیست: همه جا حاضر است، از کافه تا مترو، از خیابان تا دشت، از جشنواره‌ها تا عزاداری ها. مو به مثابه نشانه از شکست حکومت دینی خبر می‌دهد، شکستی که نه با لایحه بی سروته حجاب قابل جبران است نه با خط و نشان های سردار سرکوب، رادان. آنها زمانی از ،به قول خودشان، بدحجابی ناله می‌کردند اما امروز در آرزویش هستند. آفرین. همینطور ادامه بدهید با همین موهای زیبا. نظام ارزشی حکومت دینی از درون مضمحل شده، در همین زندگی روزمره، با همین کنشهای عادی بر دیوارهای ایدیولوژیک نظام ترک افتاده چرا که نمی‌شود بر یک شهر رنگارنگ، رنگ سیاه پاشید.

فراموش نکنیم ما ملتی هستیم که ملیت مان نه از نژاد یا خون که ملاتش را فرهنگ ساخته. همین خشک مغزها را هم با همان قدرت فرهنگ حل می‌کنیم. آنها مجبورند به پذیرش و این اکسیر « مقاومت مدنی » است مثل ویروسی بدن مستبد را از در نهایت از کار خواهد انداخت.

برگرفته از کانال مجتبی نجفی

۲۷ تیر ۱۴۰۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی