امروز:   شهریور ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آگوست 2024
د س چ پ ج ش ی
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

سه تشکل کارگری ایتالیا خواهان آزادی فوری شریفه محمدی شدند

از طرف کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا(CGIL)؛ کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایتالیا(CISL)؛ واتحادیه کارگری ایتالیا(UIL) در نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور خواستار دخالت فوری دولت ایتالیا برای ممانعت از اجرای حکم اعدام شریفه محمدی شدند…./

****

به جناب آقای آنتونیو تایانی

وزیر محترم امور خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا

ما این نامه را از طرف کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا (CGIL)؛ کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایتالیا (CISL)؛ و اتحادیه کارگری ایتالیا (UIL) با هدف محکوم نمودن حکم اعدام صادر شده برای شریفه محمدی، فعال کارگری و مدنی ایرانی نگاشته، و خواستار مداخله فوری دولت ایتالیا، جهت ممانعت از اجرای این حکم بی اساس، و رفع همه اتهامات نامبرده هستیم.

شریفه محمدی، فعال کارگری و مدنی ایرانی، عضو سابق کمیته هماهنگی ایجاد تشکل های صنفی در ایران، در تاریخ ۴ جولای، به اتهام خیانت و شورش به اعدام محکوم شده است؛ حکمی که فقط یک حکم قضایی نیست که توسط یک قاضی واحد با شیوه ای بی رحمانه صادر شده، بلکه بخشی از یک اقدام و راهبرد سیستماتیک نهادهای امنیتی برای گسترش رعب و وحشت در صفوف جنبش های اجتماعی و به حاشیه راندن آن ها در تحولات آتی است.

علی رغم انتخاب اخیر مسعود پرشکیان، که مطبوعات غربی او را به عنوان یک «اصلاح طلب» می شناسند، شاهد ادامه سرکوب، خشونت، شکنجه و کشتار فعالان زن و مدافعان حقوق بشر و کار، از طریق سیستمی هستیم که از دولت جدید اصلاح گرای ایران، استقاده ابزاری می کند.

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا (CGIL)؛ کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایتالیا (CISL)؛ و اتحادیه کارگری ایتالیا (UIL)، این حکم اعدام که با هدف ایجاد رعب و وحشت در جامعه مدنی و اپوزیسیون سیاسی ایران در سراسر جهان و وادار کردن مردم ایران به اطاعت از طریق انحاء اجبار و خشونت صادر گردیده را، به طور مطلق محکوم می کنند.

در سال ۲۰۲۳، حدود ۸۴۴ حکم اعدام در ایران اجرا شده، که آمار واقعی قطعا بالاتر از این است. علی رغم این که، رژیم برای نظارت بر بازار کار و باج گیری از آن، اتحادیه های کارگری زرد و بی دردسر جعل می کند، صدها تجمع اعتراضی توسط اتحادیه های کارگری برگزار، و ۳۲ اعتصاب گزارش شده است. ده ها عضو اتحادیه های کارگری در این کشور در زندان هستند، و بسیاری از آن ها مجبور شده اند، از ترس انتقام، آزار و اذیت و خشونت، همراه خانواده های شان به کشورهای دیگر گریخته، و ترک وطن کنند.

کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا(CGIL)؛ کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایتالیا(CISL)؛ واتحادیه کارگری ایتالیا(UIL)همراه با سایر سازمان های اتحادیه های کارگری اروپایی و بین المللی، از سال ها پیش وضعیت اتحادیه های کارگری در ایران را رصد می کنند، و بی واسطه در جریان مبارزه انجمن اتحادیه های صنفی مستقل ایران برای آزادی هستند.

ظرف چند ماه آینده، در سطح تمامی سازمان های بین المللی بسیج خواهیم شد، تا دوباره صدای جنبش “زن، زندگی، آزادی” باشیم، وپیام نزدیکی همه جانبه مان را، به تمام کسانی برسانیم، که علی رغم خظر مرگ در ایران، برای دموکراسی، کار و حقوق بشر و صنفی مبارزه می کند.

نظر به آن چه گذشت، از دولت ایتالیا در خواست می نماییم، از مسیرهای ارتباطات دیپلماتیک خود برای درخواست لغو فوری و بدون قید و شرط حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی بی قید و شرط کلیه معترضین و زندانیان سیاسی در ایران استفاده نماید.

مبارزه برای لغو این حکم و آزاد سازی شریفه محمدی و دیگر زندانیان سیاسی و فعالان کارگری و مدنی، جبهه مهم و تعیین کننده ای در مبارزه مردم ایران برای آزادی است. ما به عنوان جنبشی صنفی، مستقل، خودبنیاد و بین المللی، تا زمانی که حاکمیت قانون در کشور برقرار نشودِ، و به آزادی های مدنی، اجتماعی و عقیدتی احترام گذاشته نشود، کنار مردم ایران ایستاده ایم.

هماهنگ کنندگان بخش های بین المللی CGIL CISL UIL

سالواتوره ماررا، جوزپه یولیانو، ماسیمو دی پیتروCGIL

رم، ۱۱ جولای ۲۰۲۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی