امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

سکوهایی جهت نظاره…

با نگاه به عکس پیش رو طبیعتا و بدون فوت وقت تصور می‌کنیم که تماشاگران گوش تا گوش نشسته ی این استادیوم، باید مشغول دیدن یک مسابقه‌ی ورزشی باشند. اگرچه کنجکاو و در عین حال غمگین و حتی بعضا معترض و مستاصل به نظر ‌رسند اما با این وصف گمان می‌بریم که‌ تیم مورد علاقه این جمعیت حاضر، در حال واگذاری مسابقه در پایئن ترین سطح دور از انتظار و کسالت آوری به حریف خود

*****

مازنان ـ با نگاه به عکس پیش رو طبیعتا و بدون فوت وقت تصور می‌کنیم که تماشاگران گوش تا گوش نشسته ی این استادیوم، باید مشغول دیدن یک مسابقه‌ی ورزشی باشند. اگرچه کنجکاو و در عین حال غمگین و حتی بعضا معترض و مستاصل به نظر ‌رسند اما با این وصف گمان می‌بریم که‌ تیم مورد علاقه این جمعیت حاضر، در حال واگذاری مسابقه در پایئن ترین سطح دور از انتظار و کسالت آوری به حریف خود است.
بهر شکل هرچه را که حدس زده باشیم قطعا برگزاری مراسم اعدام کمتر به فکر کسی خطور می‌کند که در برابر دیدگان این نشستگان بر سکوهای استادیوم ورزشی جریان دارد، جایگاهی که ویژگی‌اش در آن است حاضرین، صرف نظر از هر قد و پهنایی بدون مانع و مزاحمتی بتوانند همه‌ی مراسم «مهمانی مرگ و زوایای جان کندن شخص به دارآویخته را» مشاهده کنند.
در این استادیوم ورزشی مراسم اعدام یکی از دو متهم به تجاوز به عنف در شهرستان مشهد و سبزوار به گزارش باشگاه خبرنگاران ترتیب داده و برگزار شده است که پیرامون آن به نقل از تریبون رادیو زمانه انتقادها و نگرانیهای جدی حقوقی از سوی خانه وکلا و سازمان مدارای جهانی به اطلاع سازمان ملل و دبیرکل آن رسیده است، مجرمینی که اساسا به نحوی از انحاء توسط همین سیستم و ساختار کنونی ساخته و پرورده می‌شوند و توسط همین حکمرانان هم به چوبه‌های دار سپرده می‌شوند و از همه تاسف برانگیزتر این است که در شریک کردن مردم بعنوان تماشاچی، در برگزاری چنین احکامی اصرار عجیبی دارند تا بزعم خود موجب عبرت دیگران و در واقع سقوط انسانیت شوند و خشونت و بالطبع آسیب پذیری آنها را به رغم هشدارهای مکرر کارشناسان اجتماعی و حقوقی بیش از پیش اشاعه دهند. در حالی که اعدام راه حل معضلات اجتماعی نبوده است؛ بنا به این سیاست و کسب رتبه اول دراعدام شهروندانش درجهان به نسبت جمعیت آن ، می‌بایستی از ایران تاکنون کشوری فارع از مشکلات اجتماعی اینچنینی حاصل شده باشد در صورتیکه افزایش آمار بزه کاری و تخلفات اجتماعی و «زورگیری» حتی موجب وحشت خود سران رژیم شده است بطوریکه فوری رای به اعدام دو نفر از زور گیران برای نمایش اقتدار و کنترل خود براوضاع دادند.

در این ارتباط:
ـ حاشیه های یک اعدام،آخرین حرفهای دو زور گیر جوان از فرارو
ـ اعدام یک متهم به قاچاق مواد مخدر در اصفهان یکشنه اول بهمن و سه متهم به قاچاق مواد مخدر در زاهدان شنبه ۳۰ دی به گزارش هرانا

۲ بهمن ۱۳۹۱

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی