امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

۷۰ درصد از فقیرترین افراد جهان را زنان تشکیل می‌دهند

یونیسف اعلام کرد:
۷۰ درصد از فقیرترین افراد جهان را زنان تشکیل می‌دهند. تنها یک‌دهم کل ثروت دنیا متعلق به زنان است.

******************

به گزارش یونیسف در بهترین شرایط حقوق متوسط زنان سه چهارم دستمزد مردان است و با وجودی که دو سوم کل ساعات کار جهان مربوط به زنان است، آن‌ها تنها مالک یک دهم ثروت دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یونیسف اعلام کرد: بهترین راه برای مقابله با وضعیت نامناسب دختران و زنان جهان، فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل و آگاهی از حقوق زنان است.

در این گزارش آمده است: در سنین ۱۳ الی ۱۴ سالگی، دختران به دلیل ناپختگی ممکن است و داشتن اطلاعات اندک از حقوق خود، دست به ریسک زده و در سنین خیلی پایین تن به ازدواج می‌دهند. این ازدواج‌ها ممکن است به خواست و اجبار والدین و یا به طور ناخواسته و غیرارادی بر اساس فشارهای جامعه و اجتماع صورت گیرد.

بنابر گزارش یونیسف، این دختران در صورتی که مایل به اشتغال خارج از منزل باشند، نیز با مشکلاتی چون بهره‌کشی در محیط کار، حقوق پایین و یا بدرفتاری صاحبان کار مواجه خواهند شد. برخی دیگر از آن‌ها نیز در وضعیتی به مراتب اسفناک‌تر قرار دارند.

به عنوان مثال در برزیل، حدود ۵۰۰ هزار دختر در سنین کمتر از ۲۰ سال مجبور به خود فروشی می‌شوند چرا که از نظر آن‌ها این کار تنها راه کمک به معیشت خانواده است.

در واقع دخترانی که حق تحصیل ندارند، همواره خود را در معرض خطر زندگی ملامت بار در بزرگسالی قرار می دهند، چرا که حدود ۷۰ درصد از فقیرترین افراد در سراسر جهان را زنان تشکیل می‌دهنند.

یونیسف در این گزار ش تصریح کرد: بنا به همه این دلایل، لازم و واجب است که دختران تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و از حق تحصیل بهره‌مند شوند.

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی