امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

بیانیه مادران صلح ایران در خصوص تحریم ها علیه ایران

مادران صلح ایران از همه مردم جهان می خواهند که به جنبش ضد تحریم بپیوندند و نه به تحریم؛ آری به صلح بگویند!
تحریم صادرات نفت، تحریم بی سابقه مبادلات بانکی، حمل ونقل، کالاهای اساسی، دارو و خدمات بیمه ای، سلامت جسم و روان جامعه به ویژه کودکان و زنان را دچار مخاطرات جدی ساخته است. همچنین عدم انتقال تجربیات علمی؛ صنایع کشور را با رکود مواجهه ساخته است. از طرفی تحریم ها بنیان های مدنی و دموکراتیک جامعه را مورد تهدید قرار داده است./

******

مادران صلح ایران با انتشار بیانیه ای با عنوان “مردم آزاده و صلح طلب در همه جامعه جهانی”، به تحریم ها علیه ایران واکنش نشان دادند…

به گزارش سایت مادران صلح ایران، متن بیانیه به شرح زیر است:

چهار سال است که تحریم های کمر شکن؛ اقتصاد ایران و معیشت و کسب وکار مردم را به بهانه شفاف سازی برنامه های انرژی هسته ای ایران نشانه رفته است.

بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک ورشکسته شده و بازار کار را با خیل کارگران بیکار مواجهه نموده است. نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت ایران در ورطه خط فقر سقوط کرده اند.

در عوض محتکران کالاهای اساسی نظیر دارو و موادغذایی نوزادان؛ واردات سیگار(سیگار آمریکایی که هیچگاه مشمول تحریم نگردیده است) ثروت های فراوان اندوخته اند. سرمایه های ملی و اجتماعی به شدت تضعیف گردیده و در ورطه نابودی می غلتند.

مردم به جان آمده از این شرایط حقارت آمیز با مشارکت آگاهانه در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری؛ عملا با انتخاب مشی پرهیز از خشونت تکیه بر دیپلماسی تعامل گرا و اعتدال؛ دست صلح و دوستی به سوی مردم جهان دراز کرده اند. آنها از صلح طلبان جهان می خواهند که دست آشتی ملت ایران را با گرمی بفشارند.

مادران صلح ایران از همه مردم جهان می خواهند که به جنبش ضد تحریم بپیوندند و نه به تحریم؛ آری به صلح بگویند!

تحریم صادرات نفت، تحریم بی سابقه مبادلات بانکی، حمل ونقل، کالاهای اساسی، دارو و خدمات بیمه ای، سلامت جسم و روان جامعه به ویژه کودکان و زنان را دچار مخاطرات جدی ساخته است. همچنین عدم انتقال تجربیات علمی؛ صنایع کشور را با رکود مواجهه ساخته است. از طرفی تحریم ها بنیان های مدنی و دموکراتیک جامعه را مورد تهدید قرار داده است.

در جنگ های تمام عیار و در گیری های نظامی حقوق کودکان، زنان، اسرا ، مجروحین، محیط زیست، ابنیه تاریخی مطابق مفاد کنوانسیون ها و میثاق نامه های بین المللی مورد حمایت قرار می گیرند.

اما در ورطه تحریم ها که به راستی جنگ خاموش نام گرفته است، تحریم کنندگان از هیج میثاق نامه و کنوانسیونی تبعیت نمی کنند و عملا خیل مردم آسیب دیده بی پناه می مانند.

در زمان بروز جنگ های تمام عیار هنرمندان و نهادهای صلح طلب مردمی به مناطق جنگی سفر می کنند و بر روند اجرای مفاد میثاق نامه ها و کنونسیون های حقوق آسیب دیدگان نظارت می کنند.

شایسته است در زمان تحریم ها نیز شاهد حضور هنرمندان و نهادهای صلح طلب در کشورهای تحریم زده باشیم تا از نزدیک شاهد رنج کودکان و زنان و کارگران باشند.

تحریم ها فشاری مضاعف بر مردم زحمتکش کشور ما وارد نموده است. چرا که از یک سو هزینه سوء مدیریت ها را می پردازند و از سویی دیگر هزینه واکنش های خصمانه جامعه بین المللی را متحمل می شوند.

از جامعه بین الملی می خواهیم با شنیدن ندای صلح خواهی ملت مهربان ایران به تحریم های رنج آور علیه مردم خاتمه دهند و روش های دیپلماتیک و تعامل با دولت ها را به اجرا بگذارند.

از دولت تدبیر و امید و می خواهیم به صدای آشتی جویی ملت ایران گوش فرا دهند و تلاش نمایند تحریم های ضد بشری علیه ملت مظلوم ایران خاتمه یابد.

سایت مادران صلح ایران – ۸ شهریور ۹۲

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی