امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

برگزاری همایش یک روزه «پیش داوری های جنسیتی در تحقیقات علوم انسانی»

farakhane hamayesheاین همایش از سوی «کارگروه مطالعات زنان رخداده تازه» در تاریخ ۱۷ اسفندماه هم زمان با ۸ مارس روز جهانی زن، با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران، صاحبنظران و علاقه‌مندان حوزه ی زنان برگزار خواهد شد.

**************

برگزاری همایش یک روزه «پیش داوری های جنسیتی در تحقیقات علوم انسانی» توسط موسسه رخداد تازه

همایش یک روزه «پیش داوری های جنسیتی در تحقیقات علوم انسانی » ازسوی کارگروه مطالعات زنان رخداده تازه برگزار می شود.

به گزارش دبیرخانه همایش « پیش داوری های جنسیتی در تحقیقات علوم انسانی» این همایش در تاریخ ۱۷ اسفندماه، همزمان با ۸ مارس، روز جهانی زن با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، پژوهشگران، صاحبنظران و علاقه‌مندان حوزه ی زنان برگزار خواهد شد.

در فراخوان این همایش در تبیین دلایل برگزاری این همایش علمی آمده است: آشکار است که تولید علم بستر اصلی توسعه همه جانبه به شمار می رود. بدین ترتیب توسعه زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در گرو تولید ادبیات علمی متناسب با نیازهای روز زنان می باشد. در این راستا، پژوهش در حوزه روش شناختی، به عنوان مهمترین ابزار تولید علم، امری بسیار ضروری به نظر می رسد. در حال حاضر ادبیات موجود در حوزه علوم انسانی در بسیاری از موارد مسائل مربوط به زنان را نادیده انگاشته است؛ چنان که در بخش مهمی از پژوهش ها با متغیر جنسیت تقلیل گرایانه برخورد شده و یا در نتایج تحقیقات تفسیر نادرست ومبتنی بر تفکر پدر سالارانه از این متغیر صورت گرفته است. بنابراین اهداف اصلی از برگزاری این همایش از یک سو نقد روش های تحقیق رایج که معمولا بیش از حد مبتنی بر کلیشه های جنسیتی می باشند و در بهترین حالت کورجنس هستند و از سویی دیگر ارائه راهکارهایی برای اصلاح روش های تحقیق رایج در نظام دانشگاهی علوم انسانی کشور است.

لذا از از کلیه اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران و علاقه‌مندان شرکت در این همایش دعوت می شود چکیده ی مقالات خود را حداکثر در دو صفحه تنظیم و تا پایان دی ماه به پست الکترونیک همایش، به آدرس ✉genderbias.rokhdad@gmail.com ارسال کنند.

اطلاع رسانی در مورد مقالات پذیرفته شده در همایش، در نیمه دوم بهمن ماه انجام خواهد شد.

تا قانون خانواده برابر ـ ۱۰ دی ۱۳۹۲

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی