مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ در پنجم مرداد ماه ۱۳۹۲ بازداشت شد. او ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می برد. او در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات ” تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و داشتن ماهواره در خانه” به هفت سال حبس محکوم شد. پرونده او اکنون در مرحله تجدید نظر است.

این منبع مطلع همچنین با اعتراض به اینکه این زندانی چهار ماه از حق ملاقات حضوری برخوردار نبوده است به کمپین گفت: «آخرین باری که خانواده اش برای ملاقات حضوری پیگیری کردند آقای خدابخشی، معاون دادستان به آنها گفت که به دلیل اطلاع رسانی و مصاحبه هایشان با رسانه ها به آنها اجازه ملاقات حضوری داده نمی شود.»

این منبع در خصوص وضعیت پرونده او نیز به کمپین گفت: « وکیل مریم قبل از صدور حکم دادگاه بدوی می گفت چون در پرونده او هیچ سند و مدرکی نیست او زود آزاد می شود اما بعد از اینکه دادگاه بدوی برای او هفت سال حبس صادر کرد، متوجه شدیم که هیچ چیز در این پرونده قابل پیش بینی نیست.»

این منبع افزود: «آقای علیزاده طباطبایی، وکیل مریم در فرم دادخواست برای تجدید نظر نوشته است که هیچ مدرکی دال بر اتهامات موکلش در پرونده او وجود ندارد و حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مغرضانه است. بهرحال وکیل و خانواده اش اکنون فقط امیدوار به شکستن حکم در دادگاه تجدید نظر هستند و چاره دیگری جز انتظار ندارند.»

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ـ ۲۰ فروردین ۱۳۹۳

********