امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

دعوت به “اعلام بیزاری از دود و دروغ” در ایران


گروهی از دوستداران محیط زیست در ایران از مردم دعوت کرده‌اند که روز پنجشنبه ۵ ژوئن/۱۵ خرداد، به‌مناسبت روز جهانی محیط زیست، در اعتراض به آلودگی هوا در شهرهای ایران با ماسک در خیابان‌ها حضور پیدا کنند. /

*****

امروز (۵ ژوئن/ ۱۵ خرداد) روز جهانی محیط زیست است. گروهی از دوستداران محیط زیست در ایران از چندین روز پیش با برپایی کمپینی در فضای مجازی از شهروندان ایرانی خواسته‌اند در روز پنجشنبه با ماسک در اماکن عمومی حضور یابند. آنها می‌گویند “ماسک نماد انزجار از همه‌ی آلاینده‌های مادی و معنوی است”.

دوستداران محیط زیست از مردم ایران تقاضا کرده‌اند: «برای اعلام بیزاری از دود و دروغ، پنجشنبه پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست، برابر ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۸ الی ۲۰ با قرار دادن یک ماسک – مخصوص آلودگی هوا – بر روی صورت در همه‌ی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تجمع کنند.»

این کمپین از چندین روز پیش در فیسبوک تشکیل شده و تاکنون ده‌ها تن از فعالان سیاسی، مدنی و دوستداران محیط زیست از این کمپین حمایت کرده‌اند.

به گزارش کلمه در اولین بیانیه ی این کمپین آمده است:

نیمه خرداد ماه امسال مصادف است با روز جهانی محیط زیست، امروز دلنگرانی مردم از نابودی محیط زیست از همیشه بیشتر شده و هجوم اسفناک آلاینده های مادی و معنوی مخل زیست، حیات را دشوار کرده است، این آلاینده ها هزاران بیماری لاعلاج و صعب العلاج جسمی و روحی را به همراه می آورند.

بیایید امسال در روز جهانی محیط زیست همه با هم به پاسداشت محیط زیست مان برخیزیم و در یک حرکت نمادین، با استفاده از ماسک در پارک ها و تفرجگاه های کشور، به همۀ آلاینده ها و آلودگی ها، پلیدی ها و پلشتی ها، کژی ها و زشتی ها و در یک کلام به همه بدی ها با دهان بسته، ” نه ” بگوییم.

وعده ما:

روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه، ساعت ۱۸ تا ۲۰ در بوستان ها و تفرجگاههای کشور، با داشتن یک ماسک بر دهان!

جمعی از فعالان سیاسی و دوستداران محیط زیست

کلمه
۱۴ خرداد / ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی